Podczas spotkania Capital Markets Day w Plattling w Niemczech Grupa Arbonia, do której należy m.in. polskie Invado, zaprezentowała swoje plany względem dywizji drzwiowej. Szwajcarska grupa na przykładzie Niemiec pokazuje duży potencjał rynku remontowego.
Podstawowym celem Arbonii na najbliższe lata jest wzmocnienie swojej wiodącej pozycji, jako producenta drzwi drewnianych i rozwiązań szklanych w Europie Środkowej (z uwzględnieniem Niemiec). Dzięki już poczynionym inwestycjom oraz planowanym działaniom, które mają na celu zwiększenie zdolności produkcyjnych, Arbonia dąży do sprzedaży netto tej dywizji w wysokości 725 mln franków szwajcarskich (ok. 678,5 mln euro) w 2026 roku i marży EBITDA na poziomie 15 proc.
Sprzedaż drzwi drewnianych osiągnęła w minionym sezonie poziom 2,5 mln sztuk, a wartość sprzedaży ok. 364 mln franków szwajcarskich (EBITDA 49 mln franków). Rozwiązania szklane to przychody w wysokości 145 mln franków szwajcarskich (EBITDA 17 mln franków). Grupa przewiduje zatem ponad 40-procentowy wzrost całej dywizji drzwiowej w ciągu pięciu lat.
Wdrożone na początku tego sezonu w Invado inwestycje zwiększają moce produkcyjne tego polskiego producenta o około 30 proc. Arbonia inwestuje również w zakłady niemieckiej firmy Prüm – w II kwartale 2022 roku wydajność produkcji ościeżnic ma wzrosnąć tutaj o 40 proc. Planowany jest też nowy magazyn logistyczny w Szwajcarii oraz instalacje nowych linii do laminowania drzwi (realizacja tych inwestycji planowana jest na 2023 rok).
Szwajcarska Grupa planuje ponadto inwestycje zmierzające w kierunku produkcji neutralnej klimatycznie. Zapowiedziała też selektywne fuzje i przejęcia w celu wzmacniania pozycji na kluczowych rynkach i poszerzenia zasięgu geograficznego swojej działalności.
Arbonia podczas Capital Markets Day przedstawiła bardzo ciekawe dane dotyczące potencjału renowacyjnego na najbliższe lata. Według wyliczeń tej szwajcarskiej grupy żywotność drzwi wynosi około 30 lat. W 1990 roku sprzedaż drzwi w Niemczech oscylowała na poziomie aż 12,8 mln sztuk (w 2020 roku wyniosła ona ok. 8,7 mln sztuk). Według Arbonii może to oznaczać spore wzrosty na rynku remontowym, gdyż duża liczba drzwi na tamtejszym rynku wymaga obecnie wymiany.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".