Producent ślusarki aluminiowej z Tucholi latem 2020 r. odda do użytku nowy biurowiec oraz halę produkcyjną, w której realizowane będą zlecenia stolarki premium. Firma poszukuje również nowych rynków eksportowych.
Na terenie firmy postawiono nową halę produkcyjną o powierzchni 840 mkw. Obecnie trwa etap aranżacji i wykańczania wnętrz oraz przygotowania do pełnej konfiguracji parku maszynowego CNC. Według założeń w nowej hali produkowana będzie stolarka klasy premium. Stolarka specjalistyczna, a zwłaszcza przeciwpożarowa będzie nadal wykonywana w dotychczasowym obiekcie, znajdującym się w bezpośrednim sąsiedztwie.
Ważną inwestycją jest dla firmy również nowa siedziba. Nowy biurowiec firmy Kaemde wraz z częścią socjalną będzie miał powierzchnię 400 mkw. Zastosowano w niej najnowocześniejsze rozwiązania fasadowe znajdujące się w ofercie firmy wraz z automatyką oraz system inteligentnego zarządzania cyrkulacją powietrza. Ponadto wykorzystano instalację fotowoltaiczną i pompę ciepła, co ma pomóc w racjonalnym zarządzaniu energią elektryczną. To jednak nie wszystko. – Po wejściu do obiektu odwiedzający będą mieli okazję zapoznania się z aktualnymi możliwościami wykonawczymi firmy, zarówno w sektorze premium jak i specjalistycznym. Zabudowa w naszym showroomie będzie modułowa i pozwoli na szybkie zmiany w aranżacji – zdradza w rozmowie z naszym serwisem Marcin Golis, dyrektor handlowy Kaemde. W nowym biurowcu przewidziano również strefę socjalną oraz salę konferencyjną. Oddanie obu budynków do użytku planowane jest na lipiec 2020 r.
Kaemde cały czas poszukuje nowych możliwości eksportowych. Te udało się ostatnio rozwinąć w Skandynawii za pośrednictwem polskiej firmy, która jest mocno osadzona w realiach Europy Północnej. Według przedstawicieli firmy z Tucholi głównymi argumentami za podejmowaniem współpracy z nimi jest nie tylko posiadanie odpowiednich certyfikatów na produkty, ale również duże wsparcie techniczne oraz szeroko pojęty serwis. – Nie nastawiamy się na potężną ekspansje, sukcesywnie budujemy relacje z naszymi odbiorcami i pojawiamy się wszędzie wspólnie gdzie jest zapotrzebowanie na produkt który oferujemy – podkreśla Marcin Golis.
Firma z Tucholi zapewnia też, że w dobie pandemii dobrze radzi sobie na rynku.
– Do tzw. kryzysu byliśmy przygotowani mentalnie i organizacyjnie już wcześniej. Oczywiście nie oznacza to, że przewidzieliśmy Covid-19, ale uważnie śledziliśmy przebieg opinii rynkowych – zapewnia Marcin Golis. – Pozyskane wśród partnerów zaufanie pozwala nam z optymizmem planować i realizować kolejne zadania. Oczywiście przyznajemy, że skala jest inna niż w analogicznym okresie w 2019 r., jednak nasza struktura organizacyjna czy stabilność finansowa nie jest zdeterminowana do ciągłej gonitwy „za króliczkiem”. Zapytań ofertowych nadal jest dużo, a zamówienia optymalnie wypełniają plan produkcji, przy uwzględnieniu prac aranżacyjnych na nowym obiekcie – dodaje.
– Obecna sytuacja skłoniła nas do rewizji naszej polityki marketingowej i PR, w czerwcu rozpoczynamy nową kampanię promocyjną w mediach społecznościowych oraz szkolenia on-line. Jednocześnie ruszyły prace nad integracją środowiska wewnętrznego IT, mające zsynchronizować i zoptymalizować CRM, ERP i zarządzenie parkiem CNC. Niezwykle ważne jest podtrzymanie dobrego kontaktu, zwłaszcza, że w obecnych realiach utrudnione są bezpośrednie relacje handlowe. Dlatego reorganizujemy naszą politykę jakościową – teraz pracownicy serwisowi są często naszym handlowcem w terenie. Motywuje nas postawa całego zespołu – zaangażowanie, życzliwość i kreatywność daje dużego, energetycznego kopa – podsumowuje Marcin Golis, dyrektor Handlowy Kaemde.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".