Jeld-Wen, producent i dystrybutor stolarki budowlanej, opublikował wyniki za drugi kwartał 2023. Firma z siedzibą w Charlotte w Karolinie Północnej ma zakłady w 16 krajach Ameryki Północnej i Europy i zatrudnia około 18 tys. osób. Wolumen spadał zgodnie z oczekiwaniami, natomiast wzrósł zysk.
Skorygowana EBITDA wyniosła 108,9 mln dol. w porównaniu do 108,3 mln dol. w tym samym kwartale rok temu. Skorygowana marża EBITDA wzrosła o 50 punktów bazowych rok do roku, do 9,7 proc. Marża zysku operacyjnego za kwartały zakończone 1 lipca 2023 r. i 25 czerwca 2022 r. wyniosła odpowiednio 5 proc. i 4,1 proc. Ponadto w lipcu 2023 r. spółka sfinalizowała sprzedaż segmentu Australazja za ok. 446 mln dol. netto.
Natomiast wyniki z działalności były mniejsze niż w analogicznym okresie 2022 r. Przychody netto wynoszące 1125,8 mln dol. spadły w drugim kwartale o 4,5 proc. w wyniku zmniejszenia się przychodów podstawowych o 11 proc. Na to z kolei miał wpływ niższy wolumen, mimo że został on częściowo skompensowany wzrostem cen (o 7 proc.). Zysk netto wyniósł 22,5 mln dol. wobec 35 mln rok wcześniej.
Dyrektor generalny Jeld-Wen, William J. Christensen zaznacza:
Przez pozostałą część 2023 r. spodziewamy się utrzymującej się niepewności makroekonomicznej i słabego popytu na naszych rynkach, który łagodzimy ciągłymi redukcjami kosztów. Ponieważ wyniki za drugi kwartał były powyżej naszych oczekiwań podnosimy nasze wytyczne dotyczące przychodów i skorygowanej EBITDA za rok 2023.
Zobacz również
Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów
Marzec i kwiecień to okres, w którym polscy producenci intensywnie pracują nad swoimi showroomami. W ostatnim czasie o otwarciu nowych przestrzeni wystawowych informowali Aluprof, Budvar Centrum i Drutex.
Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn
Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.
Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał
Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.