Jeld-Wen zalicza spadek wolumenu, ale zwiększenie zysku

Autor: |Data publikacji:

Jeld-Wen, producent i dystrybutor stolarki budowlanej, opublikował wyniki za drugi kwartał 2023. Firma z siedzibą w Charlotte w Karolinie Północnej ma zakłady w 16 krajach Ameryki Północnej i Europy i zatrudnia około 18 tys. osób. Wolumen spadał zgodnie z oczekiwaniami, natomiast wzrósł zysk.

Skorygowana EBITDA wyniosła 108,9 mln dol. w porównaniu do 108,3 mln dol. w tym samym kwartale rok temu. Skorygowana marża EBITDA wzrosła o 50 punktów bazowych rok do roku, do 9,7 proc. Marża zysku operacyjnego za kwartały zakończone 1 lipca 2023 r. i 25 czerwca 2022 r. wyniosła odpowiednio 5 proc. i 4,1 proc. Ponadto w lipcu 2023 r. spółka sfinalizowała sprzedaż segmentu Australazja za ok. 446 mln dol. netto.

Natomiast wyniki z działalności były mniejsze niż w analogicznym okresie 2022 r. Przychody netto wynoszące 1125,8 mln dol. spadły w drugim kwartale o 4,5 proc. w wyniku zmniejszenia się przychodów podstawowych o 11 proc. Na to z kolei miał wpływ niższy wolumen, mimo że został on częściowo skompensowany wzrostem cen (o 7 proc.). Zysk netto wyniósł 22,5 mln dol. wobec 35 mln rok wcześniej.

Dyrektor generalny Jeld-Wen, William J. Christensen zaznacza:

Przez pozostałą część 2023 r. spodziewamy się utrzymującej się niepewności makroekonomicznej i słabego popytu na naszych rynkach, który łagodzimy ciągłymi redukcjami kosztów. Ponieważ wyniki za drugi kwartał były powyżej naszych oczekiwań podnosimy nasze wytyczne dotyczące przychodów i skorygowanej EBITDA za rok 2023.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.