Jeld-Wen, producent i dystrybutor stolarki budowlanej, opublikował wyniki za drugi kwartał 2023. Firma z siedzibą w Charlotte w Karolinie Północnej ma zakłady w 16 krajach Ameryki Północnej i Europy i zatrudnia około 18 tys. osób. Wolumen spadał zgodnie z oczekiwaniami, natomiast wzrósł zysk.
Skorygowana EBITDA wyniosła 108,9 mln dol. w porównaniu do 108,3 mln dol. w tym samym kwartale rok temu. Skorygowana marża EBITDA wzrosła o 50 punktów bazowych rok do roku, do 9,7 proc. Marża zysku operacyjnego za kwartały zakończone 1 lipca 2023 r. i 25 czerwca 2022 r. wyniosła odpowiednio 5 proc. i 4,1 proc. Ponadto w lipcu 2023 r. spółka sfinalizowała sprzedaż segmentu Australazja za ok. 446 mln dol. netto.
Natomiast wyniki z działalności były mniejsze niż w analogicznym okresie 2022 r. Przychody netto wynoszące 1125,8 mln dol. spadły w drugim kwartale o 4,5 proc. w wyniku zmniejszenia się przychodów podstawowych o 11 proc. Na to z kolei miał wpływ niższy wolumen, mimo że został on częściowo skompensowany wzrostem cen (o 7 proc.). Zysk netto wyniósł 22,5 mln dol. wobec 35 mln rok wcześniej.
Dyrektor generalny Jeld-Wen, William J. Christensen zaznacza:
Przez pozostałą część 2023 r. spodziewamy się utrzymującej się niepewności makroekonomicznej i słabego popytu na naszych rynkach, który łagodzimy ciągłymi redukcjami kosztów. Ponieważ wyniki za drugi kwartał były powyżej naszych oczekiwań podnosimy nasze wytyczne dotyczące przychodów i skorygowanej EBITDA za rok 2023.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".