JELD-WEN: sprzedaż w III kwartale to ponad miliard dolarów

Red.: |Data publikacji:

Jeld-Wen, jeden z większych na świecie producentów drzwi, opublikował dane finansowe za trzeci kwartał 2018 r.

Jeld-Wen to spółka giełdowa, jeden z największych na świecie producentów drzwi. Siedziba firmy znajduje się w USA, natomiast swoje oddziały ma w Ameryce Północnej, Azji, Australii, ale głównie w Europie. W naszym kraju trudno obecnie by było kupić produkty marki Jeld-Wen, firma nie ma tu swojego oddziału. Natomiast wyroby spółki obecne są pod innymi markami, kupimy drzwi pod nazwami Dana oraz Swedoor. Są one dystrybuowane przez polskie firmy: Dan-Pol i S-BCC.com Partnership.

W Polsce kupimy drzwi marki Swedoor, należącej do Jeld-Wen.

O wielkości Jeld-Wen i skali sprzedaży mogą świadczyć wyniki handlowe. Firma w trzecim kwartale, zakończonym 29 września osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1,1 miliarda dolarów. To wzrost o 14,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Zysk netto zaś wyniósł 28,9 mln dol., ale był on mniejszy w porównaniu z rokiem ubiegłym, w którym wyniósł 51,3 mln. Jeśli chodzi zaś o wyniki za trzy kwartały, to przychody netto wyniosły 3,2 mld dol. i były wyższe o 16,8 proc. w porównaniu do roku 2017.

Firma podaje także wyniki dotyczące poszczególnych regionów – Ameryki Północnej, Europy, Azji i Australii. W Europie przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 10,5 proc. i wyniosły 292,9 mln dol. Na całościowe wyniki spółki negatywnie wpływają niskie marże w Europie, ale także w Ameryce Północnej.

Zobacz również

Drutex czempionem 20 lat integracji

Drutex czempionem 20 lat integracji

Drutex najlepiej wykorzystał obecność Polski w Unii Europejskiej. Tak ocenia działalność firmy miesięcznik „Forbes”.

Dormakaba mocno redukuje zatrudnienie

Dormakaba mocno redukuje zatrudnienie

Dormakaba zwalnia pracowników w swoich zakładach. Jest to konsekwencja wdrożenia programu transformacji Shape4Growth.

20 lat w UE – „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

20 lat w UE – „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

Wejście Polski do UE oznaczało dostęp do wspólnego rynku. Skorzystały na tym polskie przedsiębiorstwa, w tym Press Glass.

1