JELD-WEN: sprzedaż w III kwartale to ponad miliard dolarów

Autor: MR |Data publikacji: 2018-11-09

Jeld-Wen, jeden z większych na świecie producentów drzwi, opublikował dane finansowe za trzeci kwartał 2018 r.

Jeld-Wen to spółka giełdowa, jeden z największych na świecie producentów drzwi. Siedziba firmy znajduje się w USA, natomiast swoje oddziały ma w Ameryce Północnej, Azji, Australii, ale głównie w Europie. W naszym kraju trudno obecnie by było kupić produkty marki Jeld-Wen, firma nie ma tu swojego oddziału. Natomiast wyroby spółki obecne są pod innymi markami, kupimy drzwi pod nazwami Dana oraz Swedoor. Są one dystrybuowane przez polskie firmy: Dan-Pol i S-BCC.com Partnership.

W Polsce kupimy drzwi marki Swedoor, należącej do Jeld-Wen.

O wielkości Jeld-Wen i skali sprzedaży mogą świadczyć wyniki handlowe. Firma w trzecim kwartale, zakończonym 29 września osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1,1 miliarda dolarów. To wzrost o 14,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Zysk netto zaś wyniósł 28,9 mln dol., ale był on mniejszy w porównaniu z rokiem ubiegłym, w którym wyniósł 51,3 mln. Jeśli chodzi zaś o wyniki za trzy kwartały, to przychody netto wyniosły 3,2 mld dol. i były wyższe o 16,8 proc. w porównaniu do roku 2017.

Firma podaje także wyniki dotyczące poszczególnych regionów – Ameryki Północnej, Europy, Azji i Australii. W Europie przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 10,5 proc. i wyniosły 292,9 mln dol. Na całościowe wyniki spółki negatywnie wpływają niskie marże w Europie, ale także w Ameryce Północnej.

Zobacz również

Styczniowy numer FB dostępny na Budmie

Styczniowy numer FB dostępny na Budmie

Nadchodzi pierwszy numer naszego miesięcznika Forum Branżowe w 2019 roku. W nim m.in. podsumowanie najważniejszych wydarzeń z minionych dwunastu miesięcy, ranking największych firm w branży i rozmowa z właścicielem firmy OknoPlus, Wacławem Figlem. Nowy numer będzie dostępny podczas targów Budma 2019 w Poznaniu.

DECEUNINCK – jedna nazwa i nowy kooperant

DECEUNINCK – jedna nazwa i nowy kooperant

Deceuninck rozpoczął współpracę joint-venture (50/50) z Holdingiem So Easy BVBA. Firma zdecydowala się o konsolidacji marek i zrezygnowała znazwy Inoutic.

Międzynarodowe Targi Poznańskie z nowym wizerunkiem

Międzynarodowe Targi Poznańskie z nowym wizerunkiem

Międzynarodowe Targi Poznańskie tworzą markę korporacyjną Grupa MTP i wprowadzają nowy wizerunek.