Jeld-Wen, amerykański producent stolarki, który należy do światowej czołówki, podsumował rok 2021 pod względem finansowym. Firma odnotowała rekordowe przychody.
Przychody firmy w 2021 roku wzrosły w porównaniu z rokiem wcześniejszym aż o 536 mln dol. do poziomu 4,77 mld dol. To oznacza wzrost o 12,7 proc. w porównaniu do sezonu 2020, w którym przychody Jeld-Wen wyniosły 4,24 mld dol. Zysk netto wzrósł o 77,2 mln dol. poziomu do 168,8 mln dol. (+84,3 proc.). Zysk netto w roku 2020 był w 91,6 mln dol.
Gary S. Michel, prezes Jeld-Wen:
Nasza kultura najwyższej wydajności zapewnia nam przewagę konkurencyjną, a dzięki temu mamy wiodące w branży czasy realizacji. Wszystko to kładzie fundament pod nasz przyszły ponadrynkowy wzrost.
O wynikach Jeld-Wen za III kwartał pisaliśmy TUTAJ. Czwarty przyniósł wzrost przychodów o 12 proc. a wpływ na to miał m.in. wzrost cen w Ameryce Północnej i Europie. Ostatnie trzy miesiące 2021 roku to dla Jeld-Wen wzrost przychodów w Ameryce Północnej o 15 proc., w Europie o 10 proc. a w Azji i Australii o 6 proc.
Jeld-Wen prognozuje na rok 2022 r. kolejne wzrosty, które mają oscylować na poziomie 7-10 proc. Firma planuje też spore inwestycje, na które przeznaczy 130-150 mln dol.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".