Jeld-Wen, amerykański gigant branży stolarki, poinformował, że drugi kwartał tego roku jest jednocześnie ósmym z rzędu, w którym spółka odnotowała wzrost przychodów. Firma zmaga się jednak ze spadkiem popytu i inflacją.
Drugi kwartał 2022 roku amerykański Jeld-Wen zakończył przychodem netto w wysokości 1,33 mld dolarów. To wzrost o 6,8 proc. względem analogicznego okresu w roku poprzednim. Skorygowana EBITDA to z kolei 125,8 mln dolarów. Spółka poinformowała, że był to ósmy kwartał z rzędu, w którym odnotowano wzrosty i to we wszystkich segmentach.
W Ameryce Północnej przychody netto wzrosły o 99 mln dol. (+13,4 proc.), do 839,1 mln dol. Na Starym Kontynencie przychody netto spadły o 9,7 mln dol. (-2,8 proc.) do 340,0 mln dol. Skorygowana EBITDA wyniosła w Europie 5,9 proc.
Niestety amerykański gigant odczuwa skutki inflacji i osłabienia popytu detalicznego zarówno w Ameryce Północnej jak i Europie. Tak też firma tłumaczy spadek zysku netto w porównaniu z II kwartałem roku 2021, w którym wyniósł on 60,7 mln dol. Drugi kwartał tego roku to zysk w wysokości 45,8 mln dolarów.
Gary S. Michel, były prezes Jeld-Wen:
Wyniki te nie spełniają oczekiwań kultury organizacyjnej Jeld-Wen, ukierunkowanej na wydajność. Wiemy, że mamy właściwą strategię, nasze długoterminowe fundamenty makroekonomiczne pozostają mocne, a nasze inicjatywy w zakresie produktywności przynoszą korzyści. Musimy jednak lepiej i konsekwentnie wypełniać nasze obietnice złożone klientom i udziałowcom. Podjęliśmy już agresywne działania w celu obniżenia kosztów i aktywnie pracujemy nad dodatkowymi możliwościami przyspieszenia wzrostu marży.
Była to jedna z ostatnich wypowiedzi Michela w roli prezesa Jeld-Wen. W sierpniu Rada Dyrektorów przyjęła jego rezygnację z funkcji prezesa i dyrektora generalnego. Tymczasowym dyrektorem generalnym został Kevin C. Lilly, który pełni ostatnio rolę wiceprezesa wykonawczego i dyrektora ds. informacji.
Zobacz również
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.
Arkadiusz Muś założy partię polityczną?
W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.