Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Autor: |Data publikacji:

Jeld-Wen, amerykański gigant branży stolarki, poinformował, że drugi kwartał tego roku jest jednocześnie ósmym z rzędu, w którym spółka odnotowała wzrost przychodów. Firma zmaga się jednak ze spadkiem popytu i inflacją.           

Drugi kwartał 2022 roku amerykański Jeld-Wen zakończył przychodem netto w wysokości 1,33 mld dolarów. To wzrost o 6,8 proc. względem analogicznego okresu w roku poprzednim. Skorygowana EBITDA to z kolei 125,8 mln dolarów. Spółka poinformowała, że był to ósmy kwartał z rzędu, w którym odnotowano wzrosty i to we wszystkich segmentach.

W Ameryce Północnej przychody netto wzrosły o 99 mln dol. (+13,4 proc.), do 839,1 mln dol. Na Starym Kontynencie przychody netto spadły o 9,7 mln dol. (-2,8 proc.) do 340,0 mln dol. Skorygowana EBITDA wyniosła w Europie 5,9 proc.

Niestety amerykański gigant odczuwa skutki inflacji i osłabienia popytu detalicznego zarówno w Ameryce Północnej jak i Europie. Tak też firma tłumaczy spadek zysku netto w porównaniu z II kwartałem roku 2021, w którym wyniósł on 60,7 mln dol. Drugi kwartał tego roku to zysk w wysokości 45,8 mln dolarów.

Gary S. Michel, były prezes Jeld-Wen:

Wyniki te nie spełniają oczekiwań kultury organizacyjnej Jeld-Wen, ukierunkowanej na wydajność. Wiemy, że mamy właściwą strategię, nasze długoterminowe fundamenty makroekonomiczne pozostają mocne, a nasze inicjatywy w zakresie produktywności przynoszą korzyści. Musimy jednak lepiej i konsekwentnie wypełniać nasze obietnice złożone klientom i udziałowcom. Podjęliśmy już agresywne działania w celu obniżenia kosztów i aktywnie pracujemy nad dodatkowymi możliwościami przyspieszenia wzrostu marży.

Była to jedna z ostatnich wypowiedzi Michela w roli prezesa Jeld-Wen. W sierpniu Rada Dyrektorów przyjęła jego rezygnację z funkcji prezesa i dyrektora generalnego. Tymczasowym dyrektorem generalnym został Kevin C. Lilly, który pełni ostatnio rolę wiceprezesa wykonawczego i dyrektora ds. informacji.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".