Jeden z największych producentów okien w USA zamyka fabryki

Red.: AK |Data publikacji: 2020-05-07

Na początku maja amerykański producent okien MI Windows and Doors ogłosił zamknięcie w ciągu najbliższych kilku tygodni dwóch zakładów produkcyjnych marki Milgard, przejętej przez MI w listopadzie ub. roku. Według zarządców MI decyzja o zamknięciu  zakładów w mieście Aurora w Colorado i Grand Prairie w Teksasie wynika ze słabej koniunktury gospodarczej spowodowanej epidemią COVID-19.

„Niestety dla utrzymania długoterminowej kondycji naszej firmy utrzymywanie fabryk w tych lokalizacjach stało się nieekonomiczne” – powiedział Matt DeSoto, dyrektor generalny MI – „Dzięki wydajności operacyjnej w pozostałych naszych zakładach produkcyjnych mamy dużą zdolność do zaspokojenia obecnych i przyszłych potrzeb naszych klientów.”

Po przejęciu Milgardu w listopadzie 2019 r. zarządzający MI twierdzili, że firma będzie nadal zaangażowana w dostarczanie produktów i usług marki Milgard klientom w Denver i regionie Mountain West z placówek w zachodniej części USA. Marka nie będzie już jednak dostępna w Teksasie. Firma poinformowała natomiast, że wciąż jest tam dostępna pełna gama produktów marki MI wytwarzana w teksańskim zakładzie o powierzchni 37 tys. metrów kwadratowych.

Po zamknięciu zakładów marki Milgard, dyrektor De Sotto powiedział: „Decyzje te mają wpływ na znaczną liczbę rodzin, a my zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby wesprzeć je w okresie przejściowym”.  MI Windows and Doors jest jednym z większych w USA producentów okien i drzwi z pvc i aluminium. Firma została założona ponad siedemdziesiąt lat temu w hangarze lotniczym na Florydzie.

Zobacz również

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

Mercor na plusie, z sukcesami w Rosji

W minionym roku obrotowym Grupa Mercor odnotowała wzrost sprzedaży i poprawę rentowności na wszystkich poziomach. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 proc. do wartości 396,1 mln zł, a zysk netto do 25,0 mln zł, czyli wzrósł aż o 69 proc.

Nowi szefowie marketingu w Hensforcie i w Pagenie

Nowi szefowie marketingu w Hensforcie i w Pagenie

Jak dowiedziała się nasza redakcja, Jacek Wach zakończył współpracę z firmą Hensfort, gdzie piastował stanowisko dyrektora ds. marketingu. Teraz taką funkcję będzie pełnił w firmie Pagen. Kilka miesięcy temu z Hensfortu do Pagena przeszedł Paweł Zatorski. 

Sprzedaż włoskich maszyn do szkła ma wartość 2,3 mld euro

Sprzedaż włoskich maszyn do szkła ma wartość 2,3 mld euro

Włoscy producenci maszyn do obróbki szkła zaliczyli 2019 rok do udanych. Motorem napędzający branżę był eksport, wyższy o 3,7 proc. w porównaniu do 2018.

1