Jak wyglądała niemiecka branża stolarki w sezonie 2022?

Red.: |Data publikacji:

Sezon 2022 był udany dla niemieckiego rynku stolarki. Tamtejsi producenci wypracowali wzrosty zarówno pod względem wartościowym, jak i ilościowym, o czym poinformowali prowadzący podcast „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” w swoim najnowszym odcinku.

Okazuje się, że rok 2022 był nie tylko doskonały dla polskich eksporterów stolarki do Niemiec (pisaliśmy o tym TUTAJ), ale przyniósł też pozytywne rezultaty dla tamtejszych producentów. Ubiegły rok udało się zakończyć niemieckiej branży stolarki dwucyfrowym wzrostem pod względem wartości. Wartość produkcji przekroczyła minimalnie 12 mld euro, co przełożyło się na 11,23 proc. wzrost w porównaniu do roku 2021. To podobna dynamika wzrostu jak w poprzednim sezonie.

Niemiecka stolarka największe wzrosty odnotowała w przypadku okien – był to wzrost wartości o blisko 13 proc.). Co ważne, również pod względem ilościowym sezon 2022 był w przypadku okien na plusie (+5,5 proc.). Najgorzej radzili sobie producenci drzwi i bram, którzy wypracowali co prawda wzrosty pod względem wartości produkcji (+9,4 proc.), ale ilościowo były to spadki na poziomie 2-3 proc.

Więcej na temat sezonu 2022 w Niemczech usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”:

Pozostałe odcinki podcastu:

Zobacz również

ML System z prawie 300-procentowym wzrostem eksportu

ML System z prawie 300-procentowym wzrostem eksportu

Grupa ML System opublikowała dane finansowe za rok 2023. W tym czasie wielokrotnie zwiększył się eksport. Natomiast zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk brutto oraz EBIDTA zmalały.

BRK Windows i Sonarol rozbudowują parki maszynowe

BRK Windows i Sonarol rozbudowują parki maszynowe

Prez-Met dostarcza od wielu miesięcy nowe maszyny do BRK Windows na Pomorzu. Firma także dostarcza maszyny do Sonarolu.

Nowy prezes Inwido. Spółka podsumowuje pierwszy kwartał

Nowy prezes Inwido. Spółka podsumowuje pierwszy kwartał

Inwido podsumowało pierwszy kwartał, spółka odnotowała 14-procentowy spadek w sprzedaży. Jednak spółka widzi pozytywne sygnały na rynku.

1