Polscy producenci stolarki sprzedali w ubiegłym roku na rynkach zagranicznych ponad 12,5 mln okien i drzwi o łącznej wartości 2,37 mld euro. Jak Polska wypadła na tle innych europejskich potęg stolarki? Na których rynkach udało się rozwinąć sprzedaż? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w siódmym odcinku podcastu “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.
Głównym tematem tego odcinka podcastu “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” są wyniki polskiego eksportu w 2020 roku. Jak Polska wypadła na tle innych europejskich potęg stolarki? Na których rynkach udało się rozwinąć sprzedaż? Czy były rynki, które okazały się w ubiegłym roku wyzwaniem dla naszych producentów? Dlaczego możemy mówić o ogromnym sukcesie polskiego eksportu stolarki, skoro dynamika wzrostu była znacznie mniejsza niż w ostatnich latach? W tym odcinku podcastu odpowiadamy na te pytania.
Ponadto omawiamy wyniki Aluprofu za ubiegły rok, które, pomimo pandemii i wzrostu cen aluminium, okazały się bardzo dobre. Omawiamy je w szerszym kontekście, przypominając wyniki firm z ostatnich lat. Nie umknęła nam również prognoza na najbliższy czas systemodawcy z Bielska-Białej. Czy jest zachowawcza, a może wręcz przeciwnie?
Ostatni temat to ścieżki zakupowe Polaków w przypadku drzwi wewnętrznych. W raporcie przygotowanym przez Centrum Analiz Branżowych pojawiło się wiele bardzo interesujących danych na ten temat. Tutaj skupiamy się na największych niespodziankach wynikających z tego badania. Okazuje się bowiem, że polscy inwestorzy poszukują i zakupują produkty w bardzo nieoczywistych miejscach.
A na sam koniec mała niespodzianka.
Siódmy odcinek podcastu “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” dostępny jest TUTAJ.
“Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” to druga audycja Forum Branżowego obok cieszącego się dużą popularnością w środowisku stolarki Branżowiska. W tym podcaście usłyszą Państwo wiele interesujących raportów i zaskakujących zestawień z rynku stolarki. Kolejne odcinki emitowane będą w każdą pierwszą środę miesiąca.
Podcast „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” dostępny jest w najpopularniejszych serwisach podcastowych. Można go słuchać w m.in.: Spotify, Google Podcasts, Apple Podcast, Spreaker, oraz Empik Go.
Tagi
Aluprofaudycjacentrum analiz branżowychdrzwiekonomiaeksportgospodarkaoknapodcastścieżki zakupowestolarkaZobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.