Jak wygląda eksport stolarki do Francji?

Autor: |Data publikacji:

Eksport stolarki jest domeną polskich producentów i pomimo że odnotowuje spadki, jego wartość pozwala nam zachować pozycję lidera. Jeżeli chodzi o kierunki eksportowe, w czołówce nastąpiły pewne roszady. Francja, która jeszcze w 2021 r. była drugim największym odbiorcą okien i drzwi z Polski, aktualnie zajmuje trzecie miejsce.

W 2021 roku wartość polskiego eksportu stolarki do Francji wyniosła 307 mln euro, co stanowiło wzrost o ponad 23 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Natomiast w 2022 roku eksport do Francji wyhamował. Co prawda pod względem wartościowym była poprawa w stosunku do roku 2021, ale w ujęciu ilościowym odnotowano spadek. Jednocześnie w latach 2021–2022 zauważalny był bardzo szybko rosnący eksport do Włoch (pod względem ilościowym w 2022 roku był ponad dwukrotnie większy niż w 2020) co sprawiło, że Francja spadła na pozycję trzeciego odbiorcy polskiej stolarki.

spadek eksportu
Spadek eksportu polskiej stolarki okiennej i drzwiowej do Francji wyhamował, co spowodowało, że kraj ten spadł na pozycję trzeciego odbiorcy dla polskich producentów.

Eksport stolarki do Francji w ujęciu wartościowym

Jeżeli chodzi o wartość, eksport okien i drzwi do Francji w 2022 r. osiągnął 377 mln euro, jednak w 2023 roku zmniejszył się do 365 mln euro, co oznacza spadek o 3,2 proc. Francja jest aktualnie trzecim największym rynkiem zbytu dla polskiej stolarki. Polskie firmy sprzedają tam głównie stolarkę z PCW (jej wartość wyniosła 183 mln euro). Na drugim miejscu znajdują się wyroby drewniane (76 mln euro, w podziale na okna drewniane – 67 mln euro oraz drzwi – 9 mln euro), a następnie ślusarka aluminiowa (73 mln euro). Na czwartym miejscu sklasyfikowana jest ślusarka stalowa (drzwi i bramy), a wartość jej sprzedaży wyniosła 32 mln euro.

Eksport stolarki okiennej w ujęciu ilościowym

W ujęciu ilościowym po kilkunastu latach wzrostu eksport okien do Francji w latach 2022–2023 zanotował spadki. W 2023 roku z Polski do Francji wyeksportowano 795 tys. okien, co stanowiło spadek o 9,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym czasie polskie firmy sprzedały na rynku francuskim 525 tys. okien z PCW, co oznacza spadek o 12,1 proc., 225 tys. okien drewnianych – spadek o 4,9 proc, oraz 45 tys. okien metalowych, co stanowiło spadek o 2,2 proc. w porównaniu z rokiem 2022.

Więcej na temat kierunków eksportu, w tym do Francji i na rynki skandynawskie przeczytają Państwo w nadchodzącym „Forum International”. W publikacji znajdą się również dotyczące aktualnej kondycji branży, raporty na temat poszczególnych kategorii produktów, informacje o największych polskich producentach czy obowiązujących trendach. Publikacja, opracowana w dwóch językach – angielskim i francuskim – będzie połączona z sierpniowym wydaniem „Forum Branżowego”. „Forum International” stanowi pigułkę wiedzy o polskim rynku stolarki, przydatnej zarówno dystrybutorom, jak i przedsiębiorcom w Europie.

Dystrybucję tego wydania zaplanowano we Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii, Szwecji, Norwegii i Danii (wysyłka imienna do salonów okienno-drzwiowych, biur PAIH, ambasad RP, konsulatów). Publikacja trafi również na ważne targi branżowe, takie jak Batimat i Equipbaie-Métalexpo w Paryżu.

ISTNIEJE JESZCZE MOŻLIWOŚĆ ZAMIESZCZENIA REKLAM W TYM WYDANIU „FORUM INTERNATIONAL”. ZAINTERESOWANYCH PROSIMY O KONTAKT REKLAMA@FORUMBRANZOWE.COM.

Zobacz również

Internorm z dwucyfrowym spadkiem sprzedaży w roku 2024

Internorm z dwucyfrowym spadkiem sprzedaży w roku 2024

Raport finansowy spółki Internorm wskazuje spadek sprzedaży w 2024 r. Jest to konsekwencja trwającej trudnej sytuacji gospodarczej w Europie. Rok 2023 zamknął się bowiem dla firmy niewielkim (1 proc.), ale jednak wzrostem.

Deceuninck przedstawił raport finansowy za rok 2024

Deceuninck przedstawił raport finansowy za rok 2024

Raport finansowy Grupy Deceuninck wskazuje na spadek sprzedaży. Pomimo to w roku 2024 zysk netto wzrósł.

Hella opublikowała raport finansowy za 2024 r.

Hella opublikowała raport finansowy za 2024 r.

Raport finansowy opublikowany przez firmę Hella prezentuje wyniki osiągnięte w roku 2024. Producent systemów przeciwsłonecznych przekroczył wielkość sprzedaży sprzed pandemii COVID.