Jak się zapowiada 2020 r. na rynku drzwi?

Red.: PG |Data publikacji: 2019-12-13

Rok 2019 powoli dobiega końca. Jaki był dla branży drzwiowej? Choć jeszcze za wcześniej na podsumowania całego roku, dotychczasowe wyniki, zarówno na polskim, jak i niemieckim rynku, pozwalają optymistycznie oceniać kolejny sezon.

Jak wynika z danych otrzymanych od Centrum Analiz Branżowych, w Polsce produkcja drzwi po trzech pierwszych kwartałach jest na tym samym poziomie co w roku ubiegłym. W drzwiach metalowych (aluminium i stal) oraz PCW odnotowano kilkuprocentowe wzrosty. Jak przewidują analitycy CAB, w 2020 r. produkcja drzwi w Polsce wzrośnie o 3-6 proc. w ujęciu ilościowym.

Serwis Branchenradar.com przygotował z kolei zestawienie dotyczące rynku drzwi wejściowych w Niemczech. Okazuje się, że w tym roku zaliczył on pod względem przychodów solidne wzrosty, na poziomie 4,5 proc. Według estymacji, do końca roku przychody w tym segmencie przekroczą 528 mln euro. Prognoza Branchenradar.com przewiduje, że wzrosty przychodów na poziomie 4 proc. powinny być odnotowywane na niemieckim rynku drzwi wejściowych do 2021 r.

Według niemieckich analityków impulsy do wzrostu nadchodzą zarówno z rynku pierwotnego, jak i remontowego. Ożywienie jest w dużej mierze wspierane przez szybki popyt na drzwi z tworzyw sztucznych. W porównaniu z 2018 r., sprzedaż ich rośnie szybciej niż w przypadku drzwi drewnianych lub drzwi metalowych. Rosnące znaczenie drzwi z PCW jest wspierane przez politykę cenową producentów – średnia cena drewnianych metalowych rośnie w 2019 r. Cena plastikowych drzwi jest z kolei nieco niższa.

Zobacz również

Nowe Centrum Badawczo-Rozwojowe Deforu

Nowe Centrum Badawczo-Rozwojowe Deforu

Defor planuje zbudowanie Centrum Badawczo-Rozwojowego. Będzie się tam znajdowało m.in. laboratorium do badania fasad.

Vikking wzmacnia dział handlowy

Vikking wzmacnia dział handlowy

Od początku czerwca 2021 roku Mateusz Pniak obejmuje stanowisko regionalnego managera sprzedaży na terenie południowej Polski. Do zadań nowego pracownika będzie należało promowanie marki VIKKING jako producenta drzwi kompozytowych oraz okien o unikalnej strukturze Real Wood.  

AGC sprzedaje swoje zakłady w USA

AGC sprzedaje swoje zakłady w USA

AGC sprzedaje trzy fabryki produkujące szkło budowlane w USA. Nabywcą jest Cardinal, wartość transakcji t 450 mln dol.

1