Rok 2019 powoli dobiega końca. Jaki był dla branży drzwiowej? Choć jeszcze za wcześniej na podsumowania całego roku, dotychczasowe wyniki, zarówno na polskim, jak i niemieckim rynku, pozwalają optymistycznie oceniać kolejny sezon.
Jak wynika z danych otrzymanych od Centrum Analiz Branżowych, w Polsce produkcja drzwi po trzech pierwszych kwartałach jest na tym samym poziomie co w roku ubiegłym. W drzwiach metalowych (aluminium i stal) oraz PCW odnotowano kilkuprocentowe wzrosty. Jak przewidują analitycy CAB, w 2020 r. produkcja drzwi w Polsce wzrośnie o 3-6 proc. w ujęciu ilościowym.
Serwis Branchenradar.com przygotował z kolei zestawienie dotyczące rynku drzwi wejściowych w Niemczech. Okazuje się, że w tym roku zaliczył on pod względem przychodów solidne wzrosty, na poziomie 4,5 proc. Według estymacji, do końca roku przychody w tym segmencie przekroczą 528 mln euro. Prognoza Branchenradar.com przewiduje, że wzrosty przychodów na poziomie 4 proc. powinny być odnotowywane na niemieckim rynku drzwi wejściowych do 2021 r.
Według niemieckich analityków impulsy do wzrostu nadchodzą zarówno z rynku pierwotnego, jak i remontowego. Ożywienie jest w dużej mierze wspierane przez szybki popyt na drzwi z tworzyw sztucznych. W porównaniu z 2018 r., sprzedaż ich rośnie szybciej niż w przypadku drzwi drewnianych lub drzwi metalowych. Rosnące znaczenie drzwi z PCW jest wspierane przez politykę cenową producentów – średnia cena drewnianych metalowych rośnie w 2019 r. Cena plastikowych drzwi jest z kolei nieco niższa.
Tagi
BranchenradarCABcentrum analiz branżowychdrzwidrzwi aluminiowedrzwi drewnianedrzwi metalowedrzwi pcwdrzwi wejścioweraportZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".