Jak niemiecka stolarka radziła sobie w 2022 roku?

Autor: |Data publikacji:

Jak podali prowadzący podcast „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, niemiecki rynek stolarki w trzech pierwszych kwartałach 2022 roku bardzo dobrze sobie poradził. Wzrosty odnotowano zarówno wartościowo jak i ilościowo.

W 27. odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który swoją premierę miał 11 stycznia (czyli tradycyjnie w drugą środę miesiąca), Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) skupili się na rynku niemieckim. Tematem głównym odcinka są wyniki tamtejszej stolarki w okresie od stycznia do września 2022 roku.

Z zebranych przez Centrum Analiz Branżowych danych wynika, że był to bardzo udany okres dla tamtejszych producentów. W tym okresie wartość produkcji niemieckiej stolarki wzrosła o ponad 12 proc. do poziomu 8,8 mld euro, natomiast ilościowo wzrost wyniósł ponad 2 proc. Każdy z trzech kwartałów to dwucyfrowe wzrosty wartościowe. Pod katem ilościowym jedynie w III kwartale odnotowano minimalny spadek o 0,2 proc.

Pod kątem kategorii produktowych warto odnotować wysokie wzrosty w oknach drewnianych – po 9 pierwszych miesiącach 2022 roku był to wzrost wartościowy o ponad 16 proc. a ilościowo o 12 proc. Najgorzej radziła sobie ślusarka, gdyż w oknach aluminiowych odnotowano spadek ilościowy o ponad 4 proc.

Więcej na temat wyników niemieckiej branży, polskim eksporcie stolarki do tego kraju i wynikach firmy Hensfort, która odnotowała duże wzrosty za naszą zachodnią granicą, usłyszą Państwo w 27. Odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”. Zachęcamy do jego wysłuchania:

Polecamy również poprzednie odcinku naszego podcastu, w którym znajdą Państwo bogatą wiedzę o rynku stolarki:

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".