Inwido: spadek ze sprzedaży globalnie, ale w Polsce na plusie

Autor: |Data publikacji:

Miniony rok pod względem handlowym podsumowała właśnie firma Inwido. Szwedzka spółka podliczyła, że sprzedaż netto wyniosła 6,631 mld koron (2,6 mld zł). To spadek o 1 proc. w porównaniu do roku 2018.

Inwido, producent stolarki drewnianej, do którego należy m.in. Sokółka, podał wyniki ze sprzedaży za rok 2019.  Spółka ze Szwecji miała przychody netto w wysokości 6,631 mld koron (ok. 2,6 mld zł), co w porównaniu z rokiem ubiegłym oznacza spadek o 1 proc. W raporcie przeczytamy także dane dotyczące ostatniego, czwartego kwartału

Spółka w IV kwartale miała przychody w wysokości 1,813 mld koron (ok. 729 mln zł). W tym wypadku było to mniej o 3 proc. w stosunku do IV kwartału w roku 2018. A zatem, jak widać, spadki w sprzedaży są widoczne zdecydowanie pod koniec roku.

Sprzedaż Inwido w poszczególnych krajach – strzałka różowa – spadek, strzałka pomarańczowa – sprzedaż bez zmian, strzałka zielona – wzrost.

Szwedzka spółka prowadzi działalność w kilku europejskich krajach. Jeśli chodzi o spadki w sprzedaży, to w minionym roku najbardziej widoczne były one w Szwecji, Finlandii i w Wielkiej Brytanii. Z kolei w Danii i Norwegii wynik finansowy był podobny do tego z 2018 r. Wzrosty przychodów ze sprzedaży zaś widoczne były w Irlandii, w Niemczech i w Polsce. Jeśli chodzi o Polskę, to Inwido podaje także, że tutaj zanotowany był wzrost zysków.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".