Inwido: rosną przychody z e-commerce

Red.: |Data publikacji:

Pierwsze miesiące tego roku Inwido z siedzibą w Szwecji zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 4 proc. Spółka miała przychody w wysokości 1443 mln koron, co oznacza 577 mln zł.

Inwido, które jest właścicielem m.in. polskiej marki Sokółka, opublikowało wyniki finansowe z I kwartału. Zarząd spółki jest z nich zadowolony, gdyż 2019 rok zaczął się zgodnie z oczekiwaniami. Przychody były wyższe w porównaniu do roku ubiegłego o 4 proc. Sprzedaż wyniosła 1442 mln koron szwedzkich (577 mln zł), w porównaniu z 1391 mln koron w roku 2018 (556 mln zł). Zarząd jednak podkreśla, że zwykle pierwsze miesiące, na tle pozostałych są najsłabsze w roku pod względem przychodów i zysków.

Duże wzrosty ze sprzedaży w internecie

Co interesujące, bardzo dobre wyniki spółka osiągnęła w sprzedaży e-commerce. Jest to kanał sprzedaży, który dynamicznie się rozwija w Inwido i firma jest zadowolona, że zdecydowała się zaangażować w handel w internecie. Tutaj wzrost przychodów w porównaniu do roku ubiegłego wynosi 33 proc. Segment e-commerce stanowi 9 proc. w całej sprzedaży spółki w I kwartale.

Jeśli chodzi o prognozy na następne miesiące, to Inwido odbiera niejednoznaczne sygnały z rynku. W Szwecji i Finlandii, które przechodziły dekoniunkturę w budownictwie, sytuacja będzie się poprawiać, ale nadal należy się spodziewać trudności i spadków z sprzedaży. Z kolei Dania i Norwegia to rynki stabilne, gdzie należy się spodziewać dobrych wyników. Poza tym zarząd spółki zauważa, że w całej Europie rośnie zainteresowanie inwestycjami mieszkaniowymi. Jest to bardzo pozytywny sygnał dla producenta stolarki z drewna.

Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido

Wierzymy, że jesteśmy dobrze przygotowani do zaspokojenia potrzeb naszych klientów i zachowań konsumentów. Szybko rosnąca sprzedaż e-commerce jest tego dobrym dowodem – ocenia Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido.

Zobacz również

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

ML System z prawie 300-procentowym wzrostem eksportu

ML System z prawie 300-procentowym wzrostem eksportu

Grupa ML System opublikowała dane finansowe za rok 2023. W tym czasie wielokrotnie zwiększył się eksport. Natomiast zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk brutto oraz EBIDTA zmalały.

1