Pierwsze miesiące tego roku Inwido z siedzibą w Szwecji zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 4 proc. Spółka miała przychody w wysokości 1443 mln koron, co oznacza 577 mln zł.
Inwido, które jest właścicielem m.in. polskiej marki Sokółka, opublikowało wyniki finansowe z I kwartału. Zarząd spółki jest z nich zadowolony, gdyż 2019 rok zaczął się zgodnie z oczekiwaniami. Przychody były wyższe w porównaniu do roku ubiegłego o 4 proc. Sprzedaż wyniosła 1442 mln koron szwedzkich (577 mln zł), w porównaniu z 1391 mln koron w roku 2018 (556 mln zł). Zarząd jednak podkreśla, że zwykle pierwsze miesiące, na tle pozostałych są najsłabsze w roku pod względem przychodów i zysków.
Duże wzrosty ze sprzedaży w internecie
Co interesujące, bardzo dobre wyniki spółka osiągnęła w sprzedaży e-commerce. Jest to kanał sprzedaży, który dynamicznie się rozwija w Inwido i firma jest zadowolona, że zdecydowała się zaangażować w handel w internecie. Tutaj wzrost przychodów w porównaniu do roku ubiegłego wynosi 33 proc. Segment e-commerce stanowi 9 proc. w całej sprzedaży spółki w I kwartale.
Jeśli chodzi o prognozy na następne miesiące, to Inwido odbiera niejednoznaczne sygnały z rynku. W Szwecji i Finlandii, które przechodziły dekoniunkturę w budownictwie, sytuacja będzie się poprawiać, ale nadal należy się spodziewać trudności i spadków z sprzedaży. Z kolei Dania i Norwegia to rynki stabilne, gdzie należy się spodziewać dobrych wyników. Poza tym zarząd spółki zauważa, że w całej Europie rośnie zainteresowanie inwestycjami mieszkaniowymi. Jest to bardzo pozytywny sygnał dla producenta stolarki z drewna.

Wierzymy, że jesteśmy dobrze przygotowani do zaspokojenia potrzeb naszych klientów i zachowań konsumentów. Szybko rosnąca sprzedaż e-commerce jest tego dobrym dowodem – ocenia Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: osłony wewnętrzne i zewnętrzne” dostępne na naszym portalu
Na naszej stronie pojawiło się nowe vademecum, tym razem w całości poświęcone osłonom wewnętrznym i zewnętrznym.
Branża aluminium spotka się w Krakowie. Konferencja Aluminium 2025 już w przyszłym tygodniu
Już 9 i 10 czerwca w krakowskim Centrum Konferencyjnym Fabryczna odbędzie się kolejna edycja konferencji „Aluminium 2025. Trendy. Innowacje. Technologie”.
Producenci rozczarowani nowym prawem. Relacja z konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”
W tym tygodniu odbyła się konferencja "Bezpieczeństwo gospodarcze UE", której głównym tematem była ochrona unijnej gospodarki przed konkurencją z krajów spoza Unii. Spotkanie niepocieszeni opuszczali przedstawiciele związków zrzeszających producentów budownictwa. Ich postulaty w nowej ustawie zamówień publicznych nie zostały uwzględnione.