Inwido: rosną przychody z e-commerce

Autor: |Data publikacji:

Pierwsze miesiące tego roku Inwido z siedzibą w Szwecji zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 4 proc. Spółka miała przychody w wysokości 1443 mln koron, co oznacza 577 mln zł.

Inwido, które jest właścicielem m.in. polskiej marki Sokółka, opublikowało wyniki finansowe z I kwartału. Zarząd spółki jest z nich zadowolony, gdyż 2019 rok zaczął się zgodnie z oczekiwaniami. Przychody były wyższe w porównaniu do roku ubiegłego o 4 proc. Sprzedaż wyniosła 1442 mln koron szwedzkich (577 mln zł), w porównaniu z 1391 mln koron w roku 2018 (556 mln zł). Zarząd jednak podkreśla, że zwykle pierwsze miesiące, na tle pozostałych są najsłabsze w roku pod względem przychodów i zysków.

Duże wzrosty ze sprzedaży w internecie

Co interesujące, bardzo dobre wyniki spółka osiągnęła w sprzedaży e-commerce. Jest to kanał sprzedaży, który dynamicznie się rozwija w Inwido i firma jest zadowolona, że zdecydowała się zaangażować w handel w internecie. Tutaj wzrost przychodów w porównaniu do roku ubiegłego wynosi 33 proc. Segment e-commerce stanowi 9 proc. w całej sprzedaży spółki w I kwartale.

Jeśli chodzi o prognozy na następne miesiące, to Inwido odbiera niejednoznaczne sygnały z rynku. W Szwecji i Finlandii, które przechodziły dekoniunkturę w budownictwie, sytuacja będzie się poprawiać, ale nadal należy się spodziewać trudności i spadków z sprzedaży. Z kolei Dania i Norwegia to rynki stabilne, gdzie należy się spodziewać dobrych wyników. Poza tym zarząd spółki zauważa, że w całej Europie rośnie zainteresowanie inwestycjami mieszkaniowymi. Jest to bardzo pozytywny sygnał dla producenta stolarki z drewna.

Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido

Wierzymy, że jesteśmy dobrze przygotowani do zaspokojenia potrzeb naszych klientów i zachowań konsumentów. Szybko rosnąca sprzedaż e-commerce jest tego dobrym dowodem – ocenia Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.