Inwido: rosną przychody z e-commerce

Autor: |Data publikacji:

Pierwsze miesiące tego roku Inwido z siedzibą w Szwecji zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 4 proc. Spółka miała przychody w wysokości 1443 mln koron, co oznacza 577 mln zł.

Inwido, które jest właścicielem m.in. polskiej marki Sokółka, opublikowało wyniki finansowe z I kwartału. Zarząd spółki jest z nich zadowolony, gdyż 2019 rok zaczął się zgodnie z oczekiwaniami. Przychody były wyższe w porównaniu do roku ubiegłego o 4 proc. Sprzedaż wyniosła 1442 mln koron szwedzkich (577 mln zł), w porównaniu z 1391 mln koron w roku 2018 (556 mln zł). Zarząd jednak podkreśla, że zwykle pierwsze miesiące, na tle pozostałych są najsłabsze w roku pod względem przychodów i zysków.

Duże wzrosty ze sprzedaży w internecie

Co interesujące, bardzo dobre wyniki spółka osiągnęła w sprzedaży e-commerce. Jest to kanał sprzedaży, który dynamicznie się rozwija w Inwido i firma jest zadowolona, że zdecydowała się zaangażować w handel w internecie. Tutaj wzrost przychodów w porównaniu do roku ubiegłego wynosi 33 proc. Segment e-commerce stanowi 9 proc. w całej sprzedaży spółki w I kwartale.

Jeśli chodzi o prognozy na następne miesiące, to Inwido odbiera niejednoznaczne sygnały z rynku. W Szwecji i Finlandii, które przechodziły dekoniunkturę w budownictwie, sytuacja będzie się poprawiać, ale nadal należy się spodziewać trudności i spadków z sprzedaży. Z kolei Dania i Norwegia to rynki stabilne, gdzie należy się spodziewać dobrych wyników. Poza tym zarząd spółki zauważa, że w całej Europie rośnie zainteresowanie inwestycjami mieszkaniowymi. Jest to bardzo pozytywny sygnał dla producenta stolarki z drewna.

Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido

Wierzymy, że jesteśmy dobrze przygotowani do zaspokojenia potrzeb naszych klientów i zachowań konsumentów. Szybko rosnąca sprzedaż e-commerce jest tego dobrym dowodem – ocenia Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.