Inwido: rosną przychody z e-commerce

Autor: |Data publikacji:

Pierwsze miesiące tego roku Inwido z siedzibą w Szwecji zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 4 proc. Spółka miała przychody w wysokości 1443 mln koron, co oznacza 577 mln zł.

Inwido, które jest właścicielem m.in. polskiej marki Sokółka, opublikowało wyniki finansowe z I kwartału. Zarząd spółki jest z nich zadowolony, gdyż 2019 rok zaczął się zgodnie z oczekiwaniami. Przychody były wyższe w porównaniu do roku ubiegłego o 4 proc. Sprzedaż wyniosła 1442 mln koron szwedzkich (577 mln zł), w porównaniu z 1391 mln koron w roku 2018 (556 mln zł). Zarząd jednak podkreśla, że zwykle pierwsze miesiące, na tle pozostałych są najsłabsze w roku pod względem przychodów i zysków.

Duże wzrosty ze sprzedaży w internecie

Co interesujące, bardzo dobre wyniki spółka osiągnęła w sprzedaży e-commerce. Jest to kanał sprzedaży, który dynamicznie się rozwija w Inwido i firma jest zadowolona, że zdecydowała się zaangażować w handel w internecie. Tutaj wzrost przychodów w porównaniu do roku ubiegłego wynosi 33 proc. Segment e-commerce stanowi 9 proc. w całej sprzedaży spółki w I kwartale.

Jeśli chodzi o prognozy na następne miesiące, to Inwido odbiera niejednoznaczne sygnały z rynku. W Szwecji i Finlandii, które przechodziły dekoniunkturę w budownictwie, sytuacja będzie się poprawiać, ale nadal należy się spodziewać trudności i spadków z sprzedaży. Z kolei Dania i Norwegia to rynki stabilne, gdzie należy się spodziewać dobrych wyników. Poza tym zarząd spółki zauważa, że w całej Europie rośnie zainteresowanie inwestycjami mieszkaniowymi. Jest to bardzo pozytywny sygnał dla producenta stolarki z drewna.

Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido

Wierzymy, że jesteśmy dobrze przygotowani do zaspokojenia potrzeb naszych klientów i zachowań konsumentów. Szybko rosnąca sprzedaż e-commerce jest tego dobrym dowodem – ocenia Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców

Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców

Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!

Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025

Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025

Diamenty Forbesa wskazują firmy w najlepszej kondycji finansowej. Organizator ogłosił właśnie, które z nich zostały wyróżnione w tegorocznej, już siedemnastej, edycji. Statuetki będą wręczane na galach, które odbędę się wiosną i latem roku 2025. Wśród docenionych są również przedstawiciele branży stolarki.

Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)

Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)

Trwają targi Budma/Windoor-Tech 2025, w których uczestniczy wiele firm branży stolarki. Przygotowaliśmy dla Was galerię zdjęć ze stoisk wystawców poznańskich targów.