Inwido podsumowało wyniki z 2020 r. Ten okres, mimo trudności związanych z pandemią, szwedzka spółka kończy wzrostem sprzedaży.
Szwedzki koncern Inwido, do którego należy m.in. Sokółka, podsumował IV kwartał i jednocześnie cały 2020 r. Jak podkreśla spółka, mimo wpływu pandemii na działalność firmy, to wyniki były wyższe w stosunku do roku 2019. W IV kwartale sprzedaż netto wyniosła 1,79 mld koron (ok. 790 mln zł) w porównaniu do 1,81 mld koron (ok. 800 mln zł) w 2019. Wzrósł także o 11 proc. poziom zamówień, natomiast wartość EBITA wyniosła 231 mln (102 mln zł) koron w porównaniu do 211 mln (93 mln zł).
Wartość sprzedaży netto w całym minionym roku wyniosła 6,68 mld koron (ok. 2,97 mld zł) w porównaniu do 6,63 mld koron (ok. 2,94 mld zł) Jest to wzrost o 2 proc. Natomiast EBITA wzrosła do 712 mln koron (ok. 316 mln zł) w stosunku do 621 mln (ok. 276 mln zł). Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido przyznał, że miniony rok był dla spółki udany. Oprócz dobrych wyników ze sprzedaży, firma widzi efekty efekty wcześniejszej dywersyfikacji sprzedaży oraz odpowiedniej polityki dotyczącej kosztów. Miniony rok to także kolejny okres, w którym widać wzrost sprzedaży na rynku e-commerce. W IV kwartale ten wzrost był na poziomie 32 proc. Obecnie przychody spółki w e-commerce stanowią 11 proc. w ogólnej sprzedaży za IV kwartał i 12 proc. w całym 2020 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".