Inwido na plusie

Autor: |Data publikacji:

Inwido podsumowało wyniki z 2020 r. Ten okres, mimo trudności związanych z pandemią, szwedzka spółka kończy wzrostem sprzedaży.

Szwedzki koncern Inwido, do którego należy m.in. Sokółka, podsumował IV kwartał i jednocześnie cały 2020 r. Jak podkreśla spółka, mimo wpływu pandemii na działalność firmy, to wyniki były wyższe w stosunku do roku 2019. W IV kwartale sprzedaż netto wyniosła 1,79 mld koron (ok. 790 mln zł) w porównaniu do 1,81 mld koron (ok. 800 mln zł) w 2019. Wzrósł także o 11 proc. poziom zamówień, natomiast wartość EBITA wyniosła 231 mln (102 mln zł) koron w porównaniu do 211 mln (93 mln zł).

Wartość sprzedaży netto w całym minionym roku wyniosła 6,68 mld koron (ok. 2,97 mld zł) w porównaniu do 6,63 mld koron (ok. 2,94 mld zł) Jest to wzrost o 2 proc. Natomiast EBITA wzrosła do 712 mln koron (ok. 316 mln zł) w stosunku do 621 mln (ok. 276 mln zł). Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido przyznał, że miniony rok był dla spółki udany. Oprócz dobrych wyników ze sprzedaży, firma widzi efekty efekty wcześniejszej dywersyfikacji sprzedaży oraz odpowiedniej polityki dotyczącej kosztów. Miniony rok to także kolejny okres, w którym widać wzrost sprzedaży na rynku e-commerce. W IV kwartale ten wzrost był na poziomie 32 proc. Obecnie przychody spółki w e-commerce stanowią 11 proc. w ogólnej sprzedaży za IV kwartał i 12 proc. w całym 2020 r.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.