Inwido podsumowało miniony rok pod względem handlowym. Dla szwedzkiego koncernu miniony rok był szczególny. Z jednej strony kilka rynków było dla firmy wyzwaniem pod względem sprzedaży, a z drugiej pod koniec roku, niespodziewanie umarł prezes spółki, Håkan Jeppsson. W Polsce firma zaliczyła kilkunastoprocentowy wzrost.
Inwido podsumowało miniony rok pod względem handlowym. Jest to szwedzki koncern, do którego należy m.in. Sokółka i A-Lakiernia. Inwido musiało sobie poradzić z kilkoma trudnymi sytuacjami w minionym roku, jednak mimo tego wyniki handlowe są satysfakcjonujące. Sprzedaż netto wzrosła o 5 proc., osiągając wartość 6,66 mld koron szwedzkich, w porównaniu do 6,37 mld w roku 2017.
Dla Inwido trudnym rynkiem okazuje się być rodzimy, szwedzki. W Szwecji mało buduje się nowych domów, poza tym panuje duża konkurencja firm budowlanych, także tych stolarkowych. Natomiast Inwido dobre wyniki odnotowało w Danii. W Wielkiej Brytanii zaś, po okresie restrukturyzacji, sprzedaż zaczęła w minionym roku przynosić zyski. Ponadto koncern podkreśla, że znacząco, bo o ponad 30 proc. wzrosła sprzedaż e-commerce.
Inwido podaje swoje wyniki finansowe także z podziałem na kraje. W Polsce sprzedaż netto w minionym roku wyniosła 106 mln koron (to ok. 10 mln euro) w porównaniu do 93 mln koron (to ok. 8,3 mln euro) w roku 2017. Dla porównania, w Szwecji sprzedaż wyniosła 2,14 mld koron (2,23 w roku 2017), a w Danii 1,64 mld (1,29 w 2017 r.). Dla szwedzkiego koncernu zatem najważniejsze są rynki skandynawskie, bo na nich osiąga najwyższe wyniki.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".