INWIDO: miniony rok był pełen wyzwań

Autor: |Data publikacji:

Inwido podsumowało miniony rok pod względem handlowym. Dla szwedzkiego koncernu miniony rok był szczególny. Z jednej strony kilka rynków było dla firmy wyzwaniem pod względem sprzedaży, a z drugiej pod koniec roku, niespodziewanie umarł prezes spółki, Håkan Jeppsson. W Polsce firma zaliczyła kilkunastoprocentowy wzrost.

Inwido podsumowało miniony rok pod względem handlowym. Jest to szwedzki koncern, do którego należy m.in. Sokółka i A-Lakiernia. Inwido musiało sobie poradzić z kilkoma trudnymi sytuacjami w minionym roku, jednak mimo tego wyniki handlowe są satysfakcjonujące. Sprzedaż netto wzrosła o 5 proc., osiągając wartość 6,66 mld koron szwedzkich, w porównaniu do 6,37 mld w roku 2017.

Dla Inwido trudnym rynkiem okazuje się być rodzimy, szwedzki. W Szwecji mało buduje się nowych domów, poza tym panuje duża konkurencja firm budowlanych, także tych stolarkowych. Natomiast Inwido dobre wyniki odnotowało w Danii. W Wielkiej Brytanii zaś, po okresie restrukturyzacji, sprzedaż zaczęła w minionym roku przynosić zyski. Ponadto koncern podkreśla, że znacząco, bo o ponad 30 proc. wzrosła sprzedaż e-commerce.

Inwido podaje swoje wyniki finansowe także z podziałem na kraje. W Polsce sprzedaż netto w minionym roku wyniosła 106 mln koron (to ok. 10 mln euro) w porównaniu do 93 mln koron (to ok. 8,3 mln euro) w roku 2017. Dla porównania, w Szwecji sprzedaż wyniosła 2,14 mld koron (2,23 w roku 2017), a w Danii 1,64 mld (1,29 w 2017 r.). Dla szwedzkiego koncernu zatem najważniejsze są rynki skandynawskie, bo na nich osiąga najwyższe wyniki.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".