Internorm z dwucyfrowym wzrostem w Europie Wschodniej

Autor: |Data publikacji:

Internorm podsumował rok 2022 pod kątem finansowym. Producent zanotował rekordowo wysokie wyniki ze sprzedaży.

Internorm podliczył, że w 2022 osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 488 mln euro. Jest to wzrost o 16 proc. w porównaniu do danych z 2021 r. Firma przyznaje, że wzrosty odnotowane były w większości krajów europejskich. Jeśli chodzi o rynek Europy Wschodniej, to wzrost był na poziomie 18 proc. Najwyższy firma odnotowała w Wielkiej Brytanii (wyniósł on ponad 74 proc.) i we Włoszech (ponad 63 proc.). Eksport z austriackich fabryk wzrósł o cztery punkty procentowe i stanowił 62 proc. udziału w sprzedaży. Z kolei wartość złożonych zamówień w 2022 r. opiewała na 492 mln euro, co stanowi wzrost o 1,6 proc. porównując do roku poprzedniego.

Producent jest optymistycznie nastawiony do sezonu 2023, szczególnie duże szanse na rozwój widzi na rynku remontowym. Internorm zamierza rozbudowywać swoje moce produkcyjne i jednocześnie zwiększyć inwestycje w zakresie cyfryzacji. W bieżącym roku i w 2024 firma planuje przeznaczyć na rozwój 93 mln euro. Obecnie inwestycje trwają w trzech austriackich fabrykach: w Traun, Sarleinsbach i Lannach.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".