Assa Abloy podsumowała swoje wyniki w drugim kwartale. Szwedzki koncern stale się rozwija, gdyż sprzedaż netto globalnie wzrosła o 11 proc. osiągając wartość 23,4 mld koron szwedzkich (ok. 9,5 mld zł).
Wyniki z II kwartału to także okazja, by porównać dane na temat całego półrocza. I tu Assa Abloy może pochwalić się jeszcze większym wzrostem przychodów w porównaniu do roku ubiegłego. Otóż wartość przychodów ze sprzedaży w minionym roku wyniosła 39,6 mld koron (16 mld zł), a w bieżącym roku 45 mld koron (18,2 mld zł), co oznacza 14-procentowy wzrost.

Zarząd spółki informuje, że na dobre wyniki wpłynęło kilka czynników. Jest to realizacja m.in. programu związanego ze zmniejszaniem kosztów, co pozwoliło zaoszczędzić spółce w drugim kwartale ok. 200 mln koron. Assa Abloy dużo inwestowało również w dział badań i rozwoju, dzięki czemu sprzedaż innowacyjnych produktów miała znaczący wpływ na ogólne wyniki ze sprzedaży.
Szczególnie dużą popularnością cieszyły się produkty z działu elektromechaniki. Firma podaje, że wzrost ich sprzedaży w II kwartale wynosi ok. 20 proc. W dziale R&D pracuje ok. 2 600 osób, a spółka ma obecnie ok 9 tys. opatentowanych rozwiązań w różnych segmentach produktowych. Zarząd Assa Abloy podkreśla także, że na rynku zauważalny jest popyt na tzw. zrównoważone produkty. To takie wyroby, które są innowacyjne i jednocześnie przyjazne dla środowiska.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


