Ile zamontowano okien w nowych budynkach w 2018 r.?

Autor: |Data publikacji:

W Polsce w 2018 roku w nowo wybudowanych obiektach zamontowano tyle samo okien co w roku wcześniejszym – wynika z najnowszego raportu Centrum Analiz Branżowych. Większość trafiła do budynków mieszkalnych.

Najnowszy raport Centrum Analiz Branżowych pt. „Rynek okien w Polsce. Edycja 2019” zostanie  wydany pod koniec czerwca. W raporcie omówiono wyniki branży okiennej w 2018 roku, zaprezentowano także prognozę eksportu oraz sprzedaży okien w Polsce w latach 2019-2020.

Jak wynika z nadchodzącego wydawnictwa, w 2018 roku w Polsce wybudowano 185 tys. mieszkań oraz ponad 26 tys. budynków niemieszkalnych. Zamontowano w nich łącznie 1,7 mln sztuk okien.

Takie same liczby odnotowano w 2017 roku, ale w zestawieniu z latami 2014-2016 jest to o ok. 100-150 tys. okien więcej. Większość tych okien, bo blisko 80 proc. trafiło do budynków mieszkalnych.

Do nowo budowanych mieszkań, hoteli czy szkół trafia łącznie nieco ponad 10 proc. spośród niemal 15 mln wyprodukowanych w Polsce okien. Załamanie na rynku nowego budownictwa miałoby zatem niewielkie znaczenie dla naszej branży, bo choćby 20-procentowy spadek sprzedaży w tym segmencie przełożyłby się na raptem o 2 proc. mniejszą produkcję okien. Z punktu widzenia kondycji branży większe znaczenie ma dobra koniunktura na rynku remontowych oraz w eksporcie.

Z raportu „Rynek okien w Polsce. Edycja 2019” dowiadujemy się również, że wartość produkcji okien w Polsce przekroczyła w 2018 r. wartość 10 mld PLN, a wyprodukowano ich niemal 15 mln. Ponad połowę z nich wyeksportowano z Polski.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.