IFN/Internorm: różne wizje doprowadziły do zmian w zarządzie

Red.: PG |Data publikacji: 2020-05-20

Koncern IFN, właściciel takich marek jak Internorm, Topic, czy HSF poinformował, że rozstał się z Heinzem Scharlem, członkiem zarządu i dyrektorem zarządzającym ds. strategii. Powodem tej decyzji były odmienne wizje rozwoju przedsiębiorstwa.

Od lewej: Christian Klinger, Anette Klinger, Stephan Kubinger

Informujemy, że Heinz Scharl odchodzi z dniem dzisiejszym z firmy. W naszej dwuletniej współpracy powtarzały się odmienne podejścia do przyszłych kierunków strategicznych. Jednak teraz, gdy zmagamy się z wpływem koronakryzysu jasne i jednoznaczne decyzje co do przyszłości są istotne dla naszej firmy, która prowadzona jest zarówno przez udziałowców, jak i zespół zarządzający. Dziękujemy Heinzowi Scharlowi za jego osiągnięcia zarówno dla naszej grupy, jak i dla firm Internom i HSF, za które był odpowiedzialny – czytamy w oświadczeniu koncernu IFN, podpisanym przez zarząd w składzie: Christian Klinger, Anette Klinger, Stephan Kubinger

Z oświadczenia koncernu jasno wynika, że decyzja ta związane była z brakiem porozumienia pomiędzy Scharlem a resztą zarządu tej rodzinnej firmy, którą od trzech pokoleń prowadzi rodzina Klingerów. – W dobie kryzysu powinno się obierać te same kierunki. W tym przypadku tak się ostatnio nie działo. Doszło do patowej sytuacji – tłumaczy na łamach austriackiej prasy Christian Klinger, przedstawiciel rodziny właścicielskiej koncernu IFN.  Jak podaje dziennik Oberösterreichische Nachrichten, Heinz Scharl miał zasadniczo odmienne poglądy na temat radzenia sobie z koronakryzysem. Z koncernem IFN związany był od 2018 r.

Christian Klinger, fot.: Internorm

Zobacz również

Kaemde się rozbudowuje i szuka nowych rynków

Kaemde się rozbudowuje i szuka nowych rynków

Producent ślusarki aluminiowej z Tucholi latem 2020 r. odda do użytku nowy biurowiec oraz halę produkcyjną, w której realizowane będą zlecenia stolarki premium.  Firma poszukuje również nowych rynków eksportowych.

MFO: spadki w eksporcie, w Polsce wzrost

MFO: spadki w eksporcie, w Polsce wzrost

MFO podsumowało pierwszy kwartał. Firma zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 113 mln zł w porównaniu do 117,45 w roku 2019.

Aliplast wciąż na wysokich obrotach

Aliplast wciąż na wysokich obrotach

Lubelski Aliplast doświadcza obecnie lekkiego spadku zamówień w systemach aluminiowych dla budownictwa, ale traktuje to jako chwilowe spowolnienie, które da się odrobić w II półroczu. Cały sezon 2020 firma zamierza zamknąć przychodami na poziomie obrotów roku 2019.

1