Hörmann rozwija techniki przeładunku

Red.: |Data publikacji:

Nowy elektroniczny asystent dokowania firmy Hörmann pomaga kierowcom sprawnie i bezpiecznie ustawić pojazd ciężarowy na stanowisku. Tego typu rozwiązania są coraz częściej stosowane w systemach przeładunkowych.

Zdjęcie: Hörmann

Produkty takie jak leki, kosmetyki, elektronika czy artykuły spożywcze są wrażliwe na zmiany temperatury i wilgotności. Aby nie uległy uszkodzeniu, należy je odpowiednio transportować oraz przeładowywać.  W tym celu magazyny wyposaża się w systemy przeładunkowe, zwane również dokami lub stacjami przeładunkowymi. Każdy składa się z rampy przeładunkowej, bramy przemysłowej oraz uszczelnień bramowych. 

Sprawne zaparkowanie ciężarówki w doku przeładunkowym ułatwiają tzw. naprowadzacze kół – dwie metalowe rury montowane na podjeździe do magazynu. Dzięki nim pojazd trafia centralnie w otwór wjazdowy. Jednak ich zastosowanie nie eliminuje całkowicie ryzyka uszkodzenia samochodu oraz rampy przeładunkowej podczas dokowania. Bezpieczeństwo i szybkość operacji zwiększają urządzenia elektroniczne. Nowe rozwiązanie tego typu wprowadziła niedawno do oferty firma Hörmann.

System o nazwie DAP wyposażony jest w fotokomórki, które znajdują się z boku stacji przeładunkowej oraz sygnalizację świetlną umieszczoną obok otworu wjazdowego. Gdy samochód znajdzie się w zasięgu działania pierwszej fotokomórki, lampa LED przełącza się z sygnału zielonego na żółty. Po wjechaniu w obszar drugiej fotokomórki sygnalizacja zmienia się z żółtego na czerwony. Cały czas, gdy brama jest otwarta, świeci się czerwona lampa sygnalizacyjna. Dopiero, gdy brama zamknie się po zakończeniu przeładunku, kierowca otrzymuje zielony sygnał oznaczający zezwolenie na opuszczenie stacji przeładunkowej.

Zdjęcie: Hörmann

Elektroniczny asystent dokowania firmy Hörmann wyposażony jest w sterowanie podstawowe lub rozbudowane o współpracę z blokadą kół, która zapobiega przesunięciu się samochodu podczas przeładunku. Ponadto system można połączyć z pneumatycznym uszczelnieniem bramy. Wówczas będzie się ono włączać i wyłączać automatycznie.

Systemy przeładunkowe podnoszą efektywność i bezpieczeństwo 

Hörmann posiada w ofercie kompletne systemy przeładunku pojazdów ciężarowych. Zarówno dla dokujących z drzwiami otwartymi, jak i z zamkniętymi, otwieranymi po wjeździe do magazynu. Proponuje również specjalne domki przeładunkowe ustawiane przed halą magazynową. Poza tym niedawno wprowadził system uszczelnień do małych bram dla samochodów dostawczych. To rozwiązanie ma uwzględniać potrzeby firm świadczących usługi w zakresie przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych.

Zdjęcie: Hörmann

Techniki przeładunkowe to ważny sektor logistyki, który wciąż intensywnie się rozwija. Rozwiązania te mają wpływ na efektywność przedsiębiorstw, bezpieczeństwo ludzi i towarów, także oszczędność energii w magazynach i centrach logistycznych. Coraz częściej w systemach przeładunkowych używa się urządzeń elektronicznych kontrolujących pozycję pojazdu. Stosują je  już  czołowi dostawcy systemów przeładunkowych. Należą do nich producenci bram przemysłowych: Assa Abloy, Torsystem Butzbach, Novoferm, Wiśniowski, Doorhan, a także wyspecjalizowani w produktach dla logistyki: Loading Systems, ISLogistic, Promstahl czy Promag.

Zobacz również

Nowy zamek Roto Safe E

Nowy zamek Roto Safe E

Roto wprowadza do oferty zamków Roto Safe E nowość: zasuwnice słupka ruchomego SFG standard do drzwi wejściowych 2-skrzydłowych z drewna i PVC.

Fakro: schody LET Electric

Fakro: schody LET Electric

Fakro: schody LET Electric

Fakro: okno uchylno-obrotowe preSelect w wersji GreenView

Fakro: okno uchylno-obrotowe preSelect w wersji GreenView

Fakro: okno uchylno-obrotowe preSelect w wersji GreenView

1