Hörmann: bezpieczne dokowanie z systemem MWB

Autor: WK |Data publikacji: 2018-07-16

Aby zapobiegać przemieszczaniu się pojazdu ciężarowego podczas przeładunku towaru na rampie, firma Hörmann opracowała system blokowania kół MWB. Jego podstawowym elementem jest naprowadzacz kół z ramieniem ryglującym.

Rampy i doki przeładunkowe to najważniejsze ogniwo w logistyce magazynowej. Podczas przeładunku towarów wózki widłowe z reguły kilkakrotnie wjeżdżają na rampę, której najazd opiera się na skrzyni ładunkowej samochodu ciężarowego. W tym czasie może dojść do niewielkiego przemieszczenia się samochodu ciężarowego i odsunięcia od stacji przeładunkowej. Nawet zaciągnięte hamulce pojazdu nie stanowią wystarczającego zabezpieczenia. Aby zapobiegać takim zdarzeniom i ograniczyć niebezpieczeństwo, firma Hörmann, opracowała system blokowania kół MWB. Jego podstawowym elementem jest długi na niemal pięć metrów naprowadzacz kół, po którym w dowolne położenie przesuwać można wózek z obrotowym ramieniem ryglującym. Po zadokowaniu samochodu w stacji przeładunkowej kierowca za pomocą uchwytu przesuwa ramię ryglujące do tylnego koła. Obrót ramienia o 90 stopni powoduje wysunięcie łapy przed oponę, co uniemożliwia odtoczenie się samochodu ciężarowego. Urządzenie blokuje się w dowolnym miejscu, więc położenie opony nie ma znaczenia. Po zakończonym przeładunku należy nacisnąć pedał odblokowania i z powrotem przesunąć ramię ryglujące. System MWB można stosować we wszystkich popularnych modelach samochodów ciężarowych.

Hormann-system blokowania kół MWB
System blokowania kół MWB. Zdjęcie: Hörmann

Elektroniczne sterowanie systemem MWB

Istnieje możliwość rozbudowania systemu blokowania kół o sterowanie elektroniczne. W takim przypadku lampka kontrolna na suwaku MWB oraz zewnętrzna sygnalizacja świetlna informują o bieżącym stanie systemu blokowania kół. Zintegrowany czujnik rozpoznaje położenie koła i pozycję ramienia ryglującego. Dopiero po zabezpieczeniu pozycji samochodu ciężarowego w stacji przeładunkowej następuje przekazanie sygnału zezwalającego na otwarcie bramy. Pedał odblokowania jest podczas przeładunku zablokowany, a jego zwolnienie następuje nie prędzej niż po zamknięciu bramy. Po zakończonym rozładunku lub załadunku kierowca obraca ramię obrotowe z położenia roboczego w położenie podstawowe, a to automatycznie powoduje zmianę statusu na wyświetlaczu sterowania.
System blokowania kół MWB może być mostkowany przy pomocy przełącznika na klucz. Dzięki temu w tej samej stacji przeładunkowej możliwa jest obsługa naczep wymiennych, które nie potrzebują blokady kół. Wtedy brama otwiera się na czas przeładunku, nawet jeżeli system MWB nie znajduje się w zablokowanym położeniu.

Zobacz również

Nowy system smart home od światowego giganta

Nowy system smart home od światowego giganta

Firma Apple opatentowała nowy system smart home. Będzie się on opierał na idei samodzielnej i automatycznej konfiguracji poszczególnych urządzeń funkcjonujących w systemie.

Nadchodzi rewolucja w zaginaniu szkła?

Nadchodzi rewolucja w zaginaniu szkła?

Instytutu Mechaniki Materiałów IWM im. Fraunhofera we Freiburgu opracował innowacyjną technologię zaginania tafli szkła. Można dzięki niej uzyskać wygięcie 90 stopni bez optycznego pogorszenia jakości materiału. Premiera na Fensterbau Frontale 2020.

Zimowe montowanie okien i drzwi

Zimowe montowanie okien i drzwi

Przed przystąpieniem do wykonania izolacji złącza okiennego powinno się zmierzyć temperaturę muru z użyciem pirometru. Aby zaizolować dodatkowo piankę foliami, temperatura muru nie może być niższa niż -5°C, bez szronu, zlodowaceń czy zapylenia.