Hörmann: bezpieczne dokowanie z systemem MWB

Autor: WK |Data publikacji: 2018-07-16

Aby zapobiegać przemieszczaniu się pojazdu ciężarowego podczas przeładunku towaru na rampie, firma Hörmann opracowała system blokowania kół MWB. Jego podstawowym elementem jest naprowadzacz kół z ramieniem ryglującym.

Rampy i doki przeładunkowe to najważniejsze ogniwo w logistyce magazynowej. Podczas przeładunku towarów wózki widłowe z reguły kilkakrotnie wjeżdżają na rampę, której najazd opiera się na skrzyni ładunkowej samochodu ciężarowego. W tym czasie może dojść do niewielkiego przemieszczenia się samochodu ciężarowego i odsunięcia od stacji przeładunkowej. Nawet zaciągnięte hamulce pojazdu nie stanowią wystarczającego zabezpieczenia. Aby zapobiegać takim zdarzeniom i ograniczyć niebezpieczeństwo, firma Hörmann, opracowała system blokowania kół MWB. Jego podstawowym elementem jest długi na niemal pięć metrów naprowadzacz kół, po którym w dowolne położenie przesuwać można wózek z obrotowym ramieniem ryglującym. Po zadokowaniu samochodu w stacji przeładunkowej kierowca za pomocą uchwytu przesuwa ramię ryglujące do tylnego koła. Obrót ramienia o 90 stopni powoduje wysunięcie łapy przed oponę, co uniemożliwia odtoczenie się samochodu ciężarowego. Urządzenie blokuje się w dowolnym miejscu, więc położenie opony nie ma znaczenia. Po zakończonym przeładunku należy nacisnąć pedał odblokowania i z powrotem przesunąć ramię ryglujące. System MWB można stosować we wszystkich popularnych modelach samochodów ciężarowych.

Hormann-system blokowania kół MWB
System blokowania kół MWB. Zdjęcie: Hörmann

Elektroniczne sterowanie systemem MWB

Istnieje możliwość rozbudowania systemu blokowania kół o sterowanie elektroniczne. W takim przypadku lampka kontrolna na suwaku MWB oraz zewnętrzna sygnalizacja świetlna informują o bieżącym stanie systemu blokowania kół. Zintegrowany czujnik rozpoznaje położenie koła i pozycję ramienia ryglującego. Dopiero po zabezpieczeniu pozycji samochodu ciężarowego w stacji przeładunkowej następuje przekazanie sygnału zezwalającego na otwarcie bramy. Pedał odblokowania jest podczas przeładunku zablokowany, a jego zwolnienie następuje nie prędzej niż po zamknięciu bramy. Po zakończonym rozładunku lub załadunku kierowca obraca ramię obrotowe z położenia roboczego w położenie podstawowe, a to automatycznie powoduje zmianę statusu na wyświetlaczu sterowania.
System blokowania kół MWB może być mostkowany przy pomocy przełącznika na klucz. Dzięki temu w tej samej stacji przeładunkowej możliwa jest obsługa naczep wymiennych, które nie potrzebują blokady kół. Wtedy brama otwiera się na czas przeładunku, nawet jeżeli system MWB nie znajduje się w zablokowanym położeniu.

Zobacz również

VELUX nadal będzie inwestował w Polsce

VELUX nadal będzie inwestował w Polsce

Grupa Velux planuje dalsze zwiększanie automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych, a w tym celu tworzy w Polsce grupę ekspertów, którzy będą opracowywać rozwiązania z tego obszaru dla zakładów Grupy na całym świecie.

Nowoczesne narzędzia do projektowania szyb

Nowoczesne narzędzia do projektowania szyb

Guardian Glass udostępnił nowe narzędzie do doboru szyb online. Producenci szyb oferują co jakiś czas nowe wersje konfiguratorów, które przeznaczone są dla producentów szyb zespolonych, okien, a także architektów i projektantów.

ASSA ABLOY: rynek kontroli dostępu będzie się rozwijał

ASSA ABLOY: rynek kontroli dostępu będzie się rozwijał

Aassa Abloy opublikowała raport o rynku kontroli dostępu do 2025 r. Firma przewiduje, że będzie się rozwijał i roczna stopa wzrostu wyniesie 7,9 proc. Dużą rolę w systemach kontroli zaczną odgrywać urządzenia mobilne, jak smartfony.