Grupa Würth zanotowała rekordową sprzedaż w 2021 roku. Firma zadowolona jest także z wyniku operacyjnego.
Grupa Würth podał wstępne wyniki za 2021 r. Firma podliczyła, że sezon zakończyła sprzedażą w wysokości 17,1 mld euro. Jest to wzrost o ponad 18 proc. w stosunku do 2020, wówczas wartość sprzedaży wyniosła 14,4 mld euro. W samych Niemczech sprzedaż osiągnęła 10,2 mld euro w porównaniu do 8,3 mld w roku 2020. Dane handlowe osiągnięte za granicą są także, według firmy, bardzo dobre. W Europie Zachodniej i Południowej Würth odnotował szczególnie duża dynamikę wzrostu w porównaniu do 2020 r. Wynika to częściowo z niskiej sprzedaży w 2020 r. we Francji, Hiszpanii czy Włoszech.
Wynik operacyjny Grupy to 1,2 mld euro i jest on wyraźnie wyższy w stosunku do roku 2020, wówczas wyniósł on 775 mln euro. Wpływ na to miał duży wzrost popytu i zwiększona wydajność produkcji. Würth zaznacza także, że w 2021 r. nie poniósł kosztów związanych z targami, podróżami służbowymi, itd.
W Polsce Würth otworzył w lutym 42. placówkę handlową, natomiast pierwsza w naszym kraju powstała w 2006 r. Firma zaopatruje profesjonalistów w narzędzia, a także w produkty do montażu stolarki.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.