Guardian Glass sprzedał swoje huty w Rosji

Autor: |Data publikacji:

Amerykański koncern Guardian Glass sprzedał swoją działalność w Rosji, która obejmowała dwie huty szkła, zatrudniające około 600 osób. Nabywcą jest prywatne przedsiębiorstwo z branży budowlanej.

Guardian Glass na terenie Federacji Rosyjskiej posiadał dotąd dwa zakłady, a tamtejszy oddział firmy funkcjonował pod nazwą Guardian Steklo. Huty zlokalizowane są w Riazaniu (oddalonym ok. 200 km od Moskwy) oraz w Rostowie nad Morzem Azowskim (ok. 1 tys. km od stolicy kraju). Guardian Glass zapowiedział zamknięcie obu zakładów już w kwietniu 2022 roku, w związku z inwazją Rosji na Ukrainę. Od tego czasu firma wielokrotnie potępiała agresję Federacji Rosyjskiej na naszego wschodniego sąsiada.

Jak podkreśla Dave Robertson, prezes i dyrektor operacyjny Koch Industries, spółki matki Guardian Glass, sposób wyjścia firmy z rynku rosyjskiego miał zapewnić bezpieczeństwo tamtejszych pracowników i ograniczyć ewentualną możliwość przejęcia kontroli nad zakładami przez rząd rosyjski i czerpania korzyści z tej działalności. Z tego też powodu Koch Industries współpracował ściśle z lokalnym zespołem zarządzającym, aby znaleźć najlepszą strategię wycofania się z tamtejszego rynku

Jak zapewniają władze tej amerykańskiej spółki, Guardian Glass przeprowadził ten proces w sposób odpowiedzialny i bezpieczny,  sprzedając swoją działalność w Rosji Władimirowi Aleksandrowiczowi Woroninowi, prezesowi Grupy FSK. To prywatne przedsiębiorstwo z branży budowlanej

Dave Robertson, prezes i dyrektor operacyjny Koch Industries:

Jest to działanie wspierane przez pracowników zakładu i zgodne ze wszystkimi obowiązującymi sankcjami, przepisami i regulacjami. Nadal potępiamy działania i agresję Rosji na Ukrainie i pozostajemy zjednoczeni we wspieraniu wszystkich, którzy zostali skrzywdzeni przez ten okropny konflikt.

 

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.