Grupa Würth z rekordami i wzrostem znaczenia e-commerce

Autor: |Data publikacji:

Grupa Würth, czołowy dostawca materiałów montażowych i mocujących, w roku 2022 odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów. To kolejny sezon, w którym udało się to osiągnąć.

Sezon 2022 zakończył się dla Grupy Würth sprzedażą na poziomie 19,9 mld euro. Rok wcześniej spółka odnotowała 17,1 mld euro, a to oznacza wzrost r/r o 16,8 proc. Po uwzględnieniu różnic kursowych wzrost oszacowano na 15,1 proc. Rekordowy był też zysk, który wyniósł w 2022 roku 1,6 mld euro (w 2021 roku był on na poziomie 1,3 mld euro).

Robert Friedmann, rzecznik zarządu Grupy Würth:

W ciągu ostatnich dwóch lat wygenerowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 5,5 miliarda euro. To niezwykłe osiągnięcie w ponad 75-letniej historii naszej firmy, tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę mnogość niespodziewanych wydarzeń, takich jak pandemię koronawirusa w 2020 roku, a teraz wojnę na Ukrainie. Szczególnie w tych trudnych czasach nasi klienci doceniają naszą zdolność do niezawodnych dostaw i serwis.

Niemcy są nadal najważniejszym rynkiem dla grupy – to tutaj właśnie generowanych jest blisko 40 proc. sprzedaży. Niemieckie firmy w grupie osiągnęły wzrost sprzedaży na poziomie 13,1 proc. a te spoza Niemiec były na plusie o 19,4 proc. Jeżeli chodzi o rynki zagraniczne, to grupa najlepsze wyniki odnotowała w Ameryce, Europie Południowej i Wschodniej.

Przedsiębiorstwo cały czas stawia na sprzedaż internetową, która dynamicznie rozwinęła się w czasie pandemii. E-commerce wygenerował w 2022 roku sprzedaż na poziomie 4,1 mld euro, więc jego udział w sprzedaży całkowitej wyniósł 20,7 proc.

Zobacz również

Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę

Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę

Swisspacer w lipcu otworzył swoją nową międzynarodową siedzibę. Mieści się ona w miejscowości Lengwil w Szwajcarii.

Niemiecki Stürtz niewypłacalny

Niemiecki Stürtz niewypłacalny

Stürtz Maschinenbau GmbH, producent maszyn do produkcji okien z PVC, znalazł się w stanie niewypłacalności i przejdzie restrukturyzację. Pomimo trudności finansowych, firma będzie realizować zamówienia do połowy 2026 roku.

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.