Grupa Würth, czołowy dostawca materiałów montażowych i mocujących, w roku 2022 odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów. To kolejny sezon, w którym udało się to osiągnąć.
Sezon 2022 zakończył się dla Grupy Würth sprzedażą na poziomie 19,9 mld euro. Rok wcześniej spółka odnotowała 17,1 mld euro, a to oznacza wzrost r/r o 16,8 proc. Po uwzględnieniu różnic kursowych wzrost oszacowano na 15,1 proc. Rekordowy był też zysk, który wyniósł w 2022 roku 1,6 mld euro (w 2021 roku był on na poziomie 1,3 mld euro).
Robert Friedmann, rzecznik zarządu Grupy Würth:
W ciągu ostatnich dwóch lat wygenerowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 5,5 miliarda euro. To niezwykłe osiągnięcie w ponad 75-letniej historii naszej firmy, tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę mnogość niespodziewanych wydarzeń, takich jak pandemię koronawirusa w 2020 roku, a teraz wojnę na Ukrainie. Szczególnie w tych trudnych czasach nasi klienci doceniają naszą zdolność do niezawodnych dostaw i serwis.
Niemcy są nadal najważniejszym rynkiem dla grupy – to tutaj właśnie generowanych jest blisko 40 proc. sprzedaży. Niemieckie firmy w grupie osiągnęły wzrost sprzedaży na poziomie 13,1 proc. a te spoza Niemiec były na plusie o 19,4 proc. Jeżeli chodzi o rynki zagraniczne, to grupa najlepsze wyniki odnotowała w Ameryce, Europie Południowej i Wschodniej.
Przedsiębiorstwo cały czas stawia na sprzedaż internetową, która dynamicznie rozwinęła się w czasie pandemii. E-commerce wygenerował w 2022 roku sprzedaż na poziomie 4,1 mld euro, więc jego udział w sprzedaży całkowitej wyniósł 20,7 proc.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.