Grupa Würth, czołowy dostawca materiałów montażowych i mocujących, w roku 2022 odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów. To kolejny sezon, w którym udało się to osiągnąć.
Sezon 2022 zakończył się dla Grupy Würth sprzedażą na poziomie 19,9 mld euro. Rok wcześniej spółka odnotowała 17,1 mld euro, a to oznacza wzrost r/r o 16,8 proc. Po uwzględnieniu różnic kursowych wzrost oszacowano na 15,1 proc. Rekordowy był też zysk, który wyniósł w 2022 roku 1,6 mld euro (w 2021 roku był on na poziomie 1,3 mld euro).

Robert Friedmann, rzecznik zarządu Grupy Würth:
W ciągu ostatnich dwóch lat wygenerowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 5,5 miliarda euro. To niezwykłe osiągnięcie w ponad 75-letniej historii naszej firmy, tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę mnogość niespodziewanych wydarzeń, takich jak pandemię koronawirusa w 2020 roku, a teraz wojnę na Ukrainie. Szczególnie w tych trudnych czasach nasi klienci doceniają naszą zdolność do niezawodnych dostaw i serwis.
Niemcy są nadal najważniejszym rynkiem dla grupy – to tutaj właśnie generowanych jest blisko 40 proc. sprzedaży. Niemieckie firmy w grupie osiągnęły wzrost sprzedaży na poziomie 13,1 proc. a te spoza Niemiec były na plusie o 19,4 proc. Jeżeli chodzi o rynki zagraniczne, to grupa najlepsze wyniki odnotowała w Ameryce, Europie Południowej i Wschodniej.
Przedsiębiorstwo cały czas stawia na sprzedaż internetową, która dynamicznie rozwinęła się w czasie pandemii. E-commerce wygenerował w 2022 roku sprzedaż na poziomie 4,1 mld euro, więc jego udział w sprzedaży całkowitej wyniósł 20,7 proc.
Zobacz również
Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood
W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
W ciągu ostatnich dwóch lat wygenerowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 5,5 miliarda euro. To niezwykłe osiągnięcie w ponad 75-letniej historii naszej firmy, tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę mnogość niespodziewanych wydarzeń, takich jak pandemię koronawirusa w 2020 roku, a teraz wojnę na Ukrainie. Szczególnie w tych trudnych czasach nasi klienci doceniają naszą zdolność do niezawodnych dostaw i serwis.

