Grupa Würth z kilkudziesięcioprocentowymi wzrostami w I półroczu

Red.: |Data publikacji:

Specjalizująca się w dziedzinie technik mocowania i montażu Grupa Würth zaliczyła kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w I półroczu 2021 roku. W kwietniu padł historyczny rekord wzrostu przychodu.

Grupa Würth odnotowała w pierwszej połowie 2021 roku sprzedaż na poziomie 8,4 mld euro. Oznacza to wzrost o 20,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Po uwzględnieniu różnic kursowych wzrost wyniósł 22,6 proc. W Niemczech Grupa osiągnęła sprzedaż na poziomie 3,4 mld euro (wzrost o 16,4 proc.). Jeszcze lepiej poradziły sobie zagraniczne oddziały – ich przychody wyniosły 5 mld euro (wzrost o 24,3 proc.).  

W I półroczu wyjątkowy okazał się kwiecień, w którym Grupa Würth osiągnęła historyczne wyniki. Sprzedaż wyniosła wówczas 1,42 mld euro, co oznaczało wzrost aż o 50,5 proc.!

Robert Friedmann, rzecznik zarządu Grupy Würth:

Fakt, że mimo pandemii wzrost w pierwszej połowie 2021 roku będzie tak wysoki, przerósł nasze wszelkie oczekiwania. To zachęcające, że rozwijamy się w prawie wszystkich obszarach działalności.

Firma zauważa jednak, że ten rok, mimo dobrych wyników, jest pełen wyzwań. – Zapotrzebowanie na produkty gotowe i półfabrykaty rośnie na całym świecie od końca 2020 roku. Prowadzi to do wąskich gardeł produkcyjnych, opóźnień w dostawach, a tym samym do wzrostu cen produkcji i zakupów. Sytuację pogarszają problemy w łańcuchach dostaw. Na przykład wybuch pandemii koronawirusa w porcie Yantian w południowych Chinach przyczynia się do dalszych opóźnień w dostawach – czytamy w raporcie Grupy Würth.

Robert Friedmann komentuje:

Na rynku nie ma wystarczającej ilości surowców. Problemy mamy np. z łącznikami ciesielskimi, szynami montażowymi i okuciami, co stawia przed nami spore wyzwania. Naszym priorytetem pozostaje jak zwykle szybkie i niezawodne dostarczanie produktów naszym klientom. Dalsze podwyżki cen są jednak nieuniknione.

Zysk operacyjny Grupy Würth w I połowie 2021 r. wyniósł 520 mln euro i znacznie przewyższył zysk z dwóch pierwszych kwartałów roku 2020 (280 mln euro). Firma zauważa, że początek pandemii w 2020 roku miał ogromny wpływ na zyski, zwłaszcza w drugim kwartale. Obecny wzrost sprzedaży w prawie wszystkich obszarach biznesowych w połączeniu z sytuacją związaną z pandemią koronawirusa powodują, że firma nie ponosi pewnych kosztów jak dotychczas (np. koszty podróży, konferencji, targów). Według Grupy Würth ma to pozytywny wpływ na wynik w 2021 roku.

Zobacz również

Strategiczne decyzje producentów profili z PCW

Strategiczne decyzje producentów profili z PCW

Grupa Rehau podjęła decyzję o sprzedaży swojej działalności w Rosji. Inny znów producent profili, Profine, ogłosił inwestycję w Serbii.

Anwis zwiększa dynamikę sprzedaży Grupy Warema

Anwis zwiększa dynamikę sprzedaży Grupy Warema

Grupa Warema podsumowała globalne wyniki za 2021 r. Firma osiągnęła wzrost przychodów o 10 proc. Do wysokich wyników przyczyniła się także działalność Anwisu.

Kongres Stolarki Polskiej za nami

Kongres Stolarki Polskiej za nami

W dniu 27 maja w Warszawie odbył się Kongres Stolarki Polskiej, organizowany przez Związek Polskie Okna i Drzwi. Była to już 12. edycja tej imprezy. Głównymi tematami spotkania były: sytuacja gospodarcza, ekologia oraz marketing.

1