Specjalizująca się w dziedzinie technik mocowania i montażu Grupa Würth zaliczyła kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w I półroczu 2021 roku. W kwietniu padł historyczny rekord wzrostu przychodu.
Grupa Würth odnotowała w pierwszej połowie 2021 roku sprzedaż na poziomie 8,4 mld euro. Oznacza to wzrost o 20,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Po uwzględnieniu różnic kursowych wzrost wyniósł 22,6 proc. W Niemczech Grupa osiągnęła sprzedaż na poziomie 3,4 mld euro (wzrost o 16,4 proc.). Jeszcze lepiej poradziły sobie zagraniczne oddziały – ich przychody wyniosły 5 mld euro (wzrost o 24,3 proc.).
W I półroczu wyjątkowy okazał się kwiecień, w którym Grupa Würth osiągnęła historyczne wyniki. Sprzedaż wyniosła wówczas 1,42 mld euro, co oznaczało wzrost aż o 50,5 proc.!
Robert Friedmann, rzecznik zarządu Grupy Würth:
Fakt, że mimo pandemii wzrost w pierwszej połowie 2021 roku będzie tak wysoki, przerósł nasze wszelkie oczekiwania. To zachęcające, że rozwijamy się w prawie wszystkich obszarach działalności.
Firma zauważa jednak, że ten rok, mimo dobrych wyników, jest pełen wyzwań. – Zapotrzebowanie na produkty gotowe i półfabrykaty rośnie na całym świecie od końca 2020 roku. Prowadzi to do wąskich gardeł produkcyjnych, opóźnień w dostawach, a tym samym do wzrostu cen produkcji i zakupów. Sytuację pogarszają problemy w łańcuchach dostaw. Na przykład wybuch pandemii koronawirusa w porcie Yantian w południowych Chinach przyczynia się do dalszych opóźnień w dostawach – czytamy w raporcie Grupy Würth.
Robert Friedmann komentuje:
Na rynku nie ma wystarczającej ilości surowców. Problemy mamy np. z łącznikami ciesielskimi, szynami montażowymi i okuciami, co stawia przed nami spore wyzwania. Naszym priorytetem pozostaje jak zwykle szybkie i niezawodne dostarczanie produktów naszym klientom. Dalsze podwyżki cen są jednak nieuniknione.
Zysk operacyjny Grupy Würth w I połowie 2021 r. wyniósł 520 mln euro i znacznie przewyższył zysk z dwóch pierwszych kwartałów roku 2020 (280 mln euro). Firma zauważa, że początek pandemii w 2020 roku miał ogromny wpływ na zyski, zwłaszcza w drugim kwartale. Obecny wzrost sprzedaży w prawie wszystkich obszarach biznesowych w połączeniu z sytuacją związaną z pandemią koronawirusa powodują, że firma nie ponosi pewnych kosztów jak dotychczas (np. koszty podróży, konferencji, targów). Według Grupy Würth ma to pozytywny wpływ na wynik w 2021 roku.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".