Grupa Roto utrzyma w roku obrotowym 2024 sprzedaż netto i zyski na poziomie zbliżonym do roku poprzedniego.
Rok 2024 zakończy się dla holdingu niewielkim spadkiem sprzedaży
Dr Eckhard Keill, dyrektor Roto Frank Holding, spotkał się w listopadzie z dziennikarzami podczas 19. Międzynarodowego Dnia Prasy Branżowej Roto. Tym razem grupa zorganizowała wydarzenie w swojej siedzibie w Leinfelden-Echterdingen koło Stuttgartu. Jak wynika z danych przekazanych uczestnikom, w 2023 roku grupa osiągnęła łączną sprzedaż netto na poziomie 885 mln euro. Był to wzrost o 2 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Natomiast rok 2024 prawdopodobnie zakończy się spadkiem o ok. 1 proc. rok do roku. Zarząd Grupy Roto stwierdził, że wzrost sprzedaży obecnie został zahamowany, jednak nadal powiększa się grono klientów. Dotyczy to szczególnie segmentu technologii okien i drzwi wraz ze spółkami zależnymi Deventer i Ultrafab na rynkach zagranicznych. Ponadto segment technologii dachowych cieszy się obecnie większym niż wcześniej zainteresowaniem we Włoszech, Niderlandach i Francji.

Grupa Roto wskazuje przyczyny spadku
Jeśli chodzi o prognozy na najbliższy czas, to zarząd holdingu podkreśla, że przewidywany spadek popytu wynika w dużym stopniu z malejącej liczby rozpoczynanych budów. W latach 2021–2024 w Niemczech wymieniono 37 mln okien, a ok. 209 mln nadal czeka na wymianę. Jednak obecnie zarząd nie spodziewa się żadnych bodźców do budowy nowych domów i remontów ze strony polityki niemieckiej i europejskiej. Podobna sytuacja będzie miała miejsce w 2025 roku.
Inne informacje dotyczące Roto
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.