Grupa Roto utrzyma w roku obrotowym 2024 sprzedaż netto i zyski na poziomie zbliżonym do roku poprzedniego.
Rok 2024 zakończy się dla holdingu niewielkim spadkiem sprzedaży
Dr Eckhard Keill, dyrektor Roto Frank Holding, spotkał się w listopadzie z dziennikarzami podczas 19. Międzynarodowego Dnia Prasy Branżowej Roto. Tym razem grupa zorganizowała wydarzenie w swojej siedzibie w Leinfelden-Echterdingen koło Stuttgartu. Jak wynika z danych przekazanych uczestnikom, w 2023 roku grupa osiągnęła łączną sprzedaż netto na poziomie 885 mln euro. Był to wzrost o 2 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Natomiast rok 2024 prawdopodobnie zakończy się spadkiem o ok. 1 proc. rok do roku. Zarząd Grupy Roto stwierdził, że wzrost sprzedaży obecnie został zahamowany, jednak nadal powiększa się grono klientów. Dotyczy to szczególnie segmentu technologii okien i drzwi wraz ze spółkami zależnymi Deventer i Ultrafab na rynkach zagranicznych. Ponadto segment technologii dachowych cieszy się obecnie większym niż wcześniej zainteresowaniem we Włoszech, Niderlandach i Francji.
Grupa Roto wskazuje przyczyny spadku
Jeśli chodzi o prognozy na najbliższy czas, to zarząd holdingu podkreśla, że przewidywany spadek popytu wynika w dużym stopniu z malejącej liczby rozpoczynanych budów. W latach 2021–2024 w Niemczech wymieniono 37 mln okien, a ok. 209 mln nadal czeka na wymianę. Jednak obecnie zarząd nie spodziewa się żadnych bodźców do budowy nowych domów i remontów ze strony polityki niemieckiej i europejskiej. Podobna sytuacja będzie miała miejsce w 2025 roku.
Inne informacje dotyczące Roto
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".