Mercor Group opublikował dane finansowe za III kwartały. Firma odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 6 proc. Jednak trzeci kwartał oznaczał spory spadek sprzedaży w Polsce.
Mercor to spółka, która swój rok finansowy zaczyna od 1 kwietnia, a kończy 31 marca. Dlatego dane zebrane do 31 grudnia to podsumowanie III kwartałów. Firma podaje, że w omawianych trzech kwartałach przychody ze sprzedaży wyniosły 294,4 mln zł wobec 278,3 mln zł w roku 2018. Oznacza to więc wzrost o 6 proc. Jeśli zaś chodzi o podsumowanie samych trzech ostatnich miesięcy minionego roku, to przychody wyniosły 103,4 mln zł i były niemal identyczne, jak w roku 2018, wówczas była to kwota 103,3 mln zł.
Mercor informuje także, że działalność w trzech kwartałach była zyskowna. Tu padają konkretne kwoty – za trzy kwartały zysk brutto wyniósł 78,2 mln zł, a w roku 2018 była to kwota 71,7 mln zł, zatem wzrost wyniósł 9 proc. Natomiast w samym trzecim kwartale zysk wyniósł 26,7 mln zł w porównaniu do 26,9 mln zł. Tu jednak firma notuje spadek o 1 proc.
Z podanych danych wynika, że minione trzy kwartały były dla Grupy dobre pod względem finansowym, choć ostatnie miesiące 2019 r. były nieco trudniejsze. – Od kwietnia do grudnia 2019 wypracowaliśmy solidne wyniki, mimo lekko słabszego pod względem rentowności trzeciego kwartału roku obrotowego 2019/20. Należy odnotować, że w ostatnich miesiącach w Polsce pozyskaliśmy niższe wartościowo zamówienia, co przełożyło się w 3 kwartale 2019/2020 na spadek sprzedaży w kraju o 9 proc. – przyznaje Krzysztof Krempeć, prezes zarządu Mercoru.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".