Grupa Kęty podała właśnie szacunkowe wyniki finansowe. W 4 kwartale 2024 r. spółka odnotowała wzrost. Natomiast cały rok wypada nieco poniżej prognozy.
Wzrost w 4 kwartale, ale nie we wszystkich segmentach
W 4 kwartale 2024 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kęty wyniosą 1,24 mld zł. Oznacza do wzrost rok do roku o 4 proc. Jeśli chodzi o poszczególne kierunki działalności spółki, to wzrosty mają miejsce w segmencie opakowań giętkich (ok. 6 proc.) oraz w segmencie systemów aluminiowych (ok. 10 proc.). W tym przypadku Kęty wskazują, że największy wpływ na ten wynik ma sprzedaż osiągnięta przez Selt. Jest to kwota ok. 60 mln zł. Jednocześnie transakcja nabycia tej firmy w 3 kwartale 2024 r. zwiększyła wartość skonsolidowanego długu netto Grupy Kęty na koniec 2024 r. Osiągnie on ok. 1,52 mld zł i jest to wzrost o ok. 63 proc.
Ponadto segment wyrobów wyciskanych odnotowuje spadek o 5 proc. Dotyczy to przychodów zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym.
Jak podaje zarząd Grupy, wskaźnik EBITDA w 4 kwartale br. osiągnie 179 mln zł. Oznacza to wzrost o 5 proc. w stosunku do ego samego okresu w roku 2023. Z kolei zysk z działalności operacyjnej wyniesie 119 mln zł, co jest spadkiem o 2 proc. rok do roku.

Grupa Kęty w roku 2024 z przychodami nieco niższymi niż prognozowane
W ujęciu rocznym, jak podaje zarząd Grupy Kęty, przychody ze sprzedaży w całym 2024 r. wyniosły 5,14 mld zł. Tym samym prognoza na ten rok została zrealizowana w 98 proc. Zysk z działalności operacyjnej spółki wyniósł 698 mln zł, co oznacza 94 proc. prognozy. Natomiast wskaźnik EBITA został zrealizowany w 96 proc. i osiągnął wartość 910 mln zł.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.