Grupa Kęty S.A. ogłosiła nową strategię rozwoju na lata 2025–2029. Zakłada ona silny wzrost przychodów, dalszą ekspansję zagraniczną i głęboką integrację segmentów działalności pod wspólną marką Aluprof.
W najbliższych latach Grupy Kęty planuje znacząco wzmocnić swoją pozycję na europejskim rynku. Ambicją firmy jest stworzenie zintegrowanej, nowoczesnej organizacji, która będzie jednym z liderów w branży przetwórstwa aluminium oraz nowoczesnych rozwiązań dla sektora budowlanego. Fundamentem tej strategii są trzy wzajemnie powiązane obszary działalności: systemy architektoniczne, osłony przeciwsłoneczne oraz produkcja profili aluminiowych, które razem tworzą spójną i skalowalną strukturę przemysłową. Jak czytamy w prezentowanej strategii cele zawarte w poprzednim dokumencie obejmującym lata 2021–2025 zostały zrealizowane z końcem 2024 roku.
Grupa Kęty zaprezentowała ambitne cele finansowe
W okresie obowiązywania strategi, spółka planuje zwiększyć skonsolidowane przychody ze sprzedaży z 5,144 mld zł w 2024 roku do 7,754 mld zł w 2029 r. Będzie to wzrost organiczny sprzedaży o 2,6 mld zł, w tym 1,7 mld zł na rynkach zagranicznych. Wyniki mają być osiągnięte przy średniorocznej stopie wzrostu (CAGR) na poziomie 8,6 proc.
Wynik EBITDA ma wzrosnąć z 932 mln zł do 1,345 mld zł w 2029 roku (wzrost o 7,6 proc. rocznie). Zysk z działalności operacyjnej ma osiągnąć poziom 1,052 mld zł (roczna stopa wzrostu 7,8 proc.). Z kolei zysk netto – 782 mln zł (wzrost o 6,9 proc. rocznie).
Cele operacyjne i sprzedażowe poszczególnych segmentów produktowych
Integracja segmentów produktowych pod marką Aluprof
W ramach strategii Grupa Kęty planuje głęboką integrację Segmentu Wyrobów Wyciskanych (SWW), Segmentu Systemów Architektonicznych (SSA) oraz nowo utworzonego Segmentu Osłon Przeciwsłonecznych (SOP). Ten ostatni powstał na bazie przejętej spółki Selt Sp. z o.o. Celem jest stworzenie jednej, silnej organizacji działającej pod marką Aluprof. Ma umożliwić efektywniejsze zarządzanie i lepsze wykorzystanie synergii między segmentami.
Nowa struktura organizacyjna: Aluprof International
Strategia zakłada dynamiczny rozwój na rynkach zagranicznych poprzez intensyfikację dotychczasowych działań i utworzenie nowej struktury – Aluprof International. Będzie ona odpowiedzialna za zarządzanie wszystkimi zagranicznymi spółkami należącymi do Grupy Kapitałowej. Celem jest zwiększenie efektywności operacyjnej, uzyskanie synergii kosztowych oraz harmonizacja procesów i narzędzi w całej organizacji.
Rozwój poprzez przejęcia i inwestycje
Integralnym elementem strategii jest rozwój poprzez przejęcia. Na rynkach zagranicznych Grupa Kęty będzie poszukiwać spółek, które umożliwią skalowanie Segmentu Systemów Architektonicznych oraz Segmentu Osłon Przeciwsłonecznych. Na rynku krajowym działalność akwizycyjna skupi się na wydłużaniu łańcucha wartości dla Segmentu Wyrobów Wyciskanych oraz rozbudowie oferty poszczególnych segmentów.
Plany inwestycyjne Grupy Kęty
W latach 2025–2029 Grupa Kęty przeznaczy na inwestycje łącznie niemal 1,7 mld zł. Około 700 mln zł z tej kwoty zainwestuje w przedsięwzięcia rozwojowe. Skupi się na systematycznym doskonaleniu procesów operacyjnych oraz wdrażaniu nowych technologii i produktów, zgodnie z planami poszczególnych segmentów Grupy. Wśród kluczowych projektów znajdują się m.in. drugi etap rozbudowy zakładu w Złotowie realizowany w ramach SSA oraz budowa trzeciej linii produkcyjnej BOPP w ramach SOG.
Zobacz również
Produkcja budowlano-montażowa w pierwszym półroczu 2025 r.
Produkcja budowlano-montażowa w czerwcu 2025 r. była wyższa niż rok wcześniej. Jednocześnie w odniesieniu do całego pierwszego półrocza nastąpił spadek. Taką informację podał GUS w swoim najnowszym raporcie.
Raport finansowy Soudala wskazuje na wzrost przychodów
Raport finansowy Soudala za rok 2024 podkreśla, że ten okres był dla firmy rekordowy. Duże były nie tylko przychód, ale też EBIDTA oraz kwoty przeznaczone na inwestycje.
Akwizycje ogłosiły firmy Profine, Hörmann oraz Dormakaba
Akwizycje rozszerzające portfolio firm ogłosiły ostatnio Profine, Hörmann oraz Dormakaba. Ponadto Dormakaba sprzedała jeden ze swoich podmiotów.