Grupa IFN odnotowała około dwucyfrowy wzrost przychodów w sezonie 2022. Na uwagę zasługuje dynamiczny wzrost firmy Neuffer, która w grupie specjalizuje się na sprzedaży stolarki online. W tym roku austriacka spółka liczy na rozwój rynku remontowego.
Jak wynika z rocznego podsumowania, sezon 2022 zakończył się dla grupy IFN wzrostem przychodów do poziomu 861 mln euro, co oznacza około 10-procentowy wzrost. EBIT wyniósł 52 mln euro a kapitał własny spółki wzrósł o 11 procent do 312 mln euro. Bardzo pozytywnie wyróżniają się wyniki firmy Neuffer, która sprzedaje stolarkę za pośrednictwem swojego sklepu online. W przypadku tego przedsiębiorstwa przychód wzrósł aż o 28 proc.
Zgodnie z zapowiedziami Grupa IFN intensywnie inwestuje. W 2022 roku padł pod tym względem rekord, ponieważ wydano na inwestycje 100 milionów euro. To więcej niż w poprzednich 3 latach łącznie. Grupa postawiła m.in. na odnawialne źródła energii. W planach IFN jest samodzielne pokrycie w 20 proc. zapotrzebowania na energię elektryczną.
Prognozy na ten i kolejny sezon są ostrożne. Według Grupy IFN dostrzegana jest zwiększona niepewność klientów, która wpływa na spadek liczby nowych budów. Oczekiwany jest jednak wzrost w sektorze remontowym, który może zaabsorbować spadki w nowym budownictwie. Ponadto spółki Skanva, Skaala i GIG notują spadek sprzedaży w związku z wojną w Ukrainie. Grupa IFN jest bowiem na etapie wycofywania wszystkich swoich spółek z Rosji i Białorusi a zakłady produkcyjne w Borysowie i Sankt Petersburgu zostały już zamknięte lub wystawione na sprzedaż.
IFN to jedna z wiodących europejskich grup zajmujących się kompleksowymi rozwiązaniami w zakresie okien, drzwi, fasad i osłon przeciwsłonecznych. Obejmuje obecnie dziewięć firm: Internorm, Topic, GIG, HSF, Schlotterer, Kastrup, Skaala, Skanva i Neuffer.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.