Grupa IFN odnotowała około dwucyfrowy wzrost przychodów w sezonie 2022. Na uwagę zasługuje dynamiczny wzrost firmy Neuffer, która w grupie specjalizuje się na sprzedaży stolarki online. W tym roku austriacka spółka liczy na rozwój rynku remontowego.
Jak wynika z rocznego podsumowania, sezon 2022 zakończył się dla grupy IFN wzrostem przychodów do poziomu 861 mln euro, co oznacza około 10-procentowy wzrost. EBIT wyniósł 52 mln euro a kapitał własny spółki wzrósł o 11 procent do 312 mln euro. Bardzo pozytywnie wyróżniają się wyniki firmy Neuffer, która sprzedaje stolarkę za pośrednictwem swojego sklepu online. W przypadku tego przedsiębiorstwa przychód wzrósł aż o 28 proc.
Zgodnie z zapowiedziami Grupa IFN intensywnie inwestuje. W 2022 roku padł pod tym względem rekord, ponieważ wydano na inwestycje 100 milionów euro. To więcej niż w poprzednich 3 latach łącznie. Grupa postawiła m.in. na odnawialne źródła energii. W planach IFN jest samodzielne pokrycie w 20 proc. zapotrzebowania na energię elektryczną.
Prognozy na ten i kolejny sezon są ostrożne. Według Grupy IFN dostrzegana jest zwiększona niepewność klientów, która wpływa na spadek liczby nowych budów. Oczekiwany jest jednak wzrost w sektorze remontowym, który może zaabsorbować spadki w nowym budownictwie. Ponadto spółki Skanva, Skaala i GIG notują spadek sprzedaży w związku z wojną w Ukrainie. Grupa IFN jest bowiem na etapie wycofywania wszystkich swoich spółek z Rosji i Białorusi a zakłady produkcyjne w Borysowie i Sankt Petersburgu zostały już zamknięte lub wystawione na sprzedaż.
IFN to jedna z wiodących europejskich grup zajmujących się kompleksowymi rozwiązaniami w zakresie okien, drzwi, fasad i osłon przeciwsłonecznych. Obejmuje obecnie dziewięć firm: Internorm, Topic, GIG, HSF, Schlotterer, Kastrup, Skaala, Skanva i Neuffer.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".