Grupa Häfele z siedzibą w niemieckiej miejscowości Nagold, podsumowała rok 2021 pod kątem wyników finansowych. Firma zaliczyła duże wzrosty, co jest dużą zmianą w porównaniu z wcześniejszym sezonem, który zakończył się na minusie.
Rok 2020 Grupa Häfele zakończyła spadkiem przychodów o 7,3 proc. (pisaliśmy o tym TUTAJ). Pomimo tego zarząd optymistycznie patrzył na sezon 2021, ponieważ ostatnie miesiące roku zwiastowały poprawę tych wyników. Planowano również szereg inwestycji w wysokości kilkudziesięciu milionów euro.
Rok 2021 zakończył się bardzo dobrym wynikiem. Grupa Häfele odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 22 procent. Firma posiadająca 38 oddziałów na całym świecie, zwiększyła swoje roczne obroty o 308 milionów euro do poziomu 1,7 miliarda euro.
Choć firma zwiększyła swoje zapasy o 20 proc. w tamtym sezonie, borykała się momentami z brakiem surowców i materiałów do produkcji okuć i innych produktów ze swojej oferty.
Sibylle Thierer, prezes Grupy Häfele:
Występowały problemu z niektórymi produktami z powodu braku surowców i ograniczonych możliwości transportowych. W tym kontekście zintensyfikowaliśmy rozmowy z naszymi klientami i dostawcami, aby jak najlepiej koordynować popyt i podaż „just in time”. Mówiąc jednak obrazowo, wciąż uczęszczamy na zaawansowany kurs żonglerki.
Häfele w 2023 roku będzie obchodzić swoje setne urodziny w 2023 roku i tym samym dołączy do ekskluzywnego klubu zaledwie 2 proc. niemieckich firm rodzinnych, które funkcjonują tak długi czas. Firma inwestuje w tym roku w zwiększenie produktywności swoich zakładów i rozpoczyna budowę nowego budynku w swojej siedzibie w Nagold, który ma stać się wizytówką firmy. Chodzi o tzw. Centrum Dynamiki, które będzie miejscem powstawania nowych technologii, nowoczesnych rozwiązań logistycznych oraz spotkań z klientami. Nowoczesny budynek, w którym zastosowano nowoczesne materiały i rozwiązania architektoniczne ma zostać ukończony w ciągu 5 lat.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".