Globalny rynek systemów fasadowych z tendencją wzrostową

Autor: |Data publikacji:

Wartość globalnego rynku systemów fasadowych ma w 2033 roku wynieść 630 mld dol, przy rocznym wzroście na poziomie 5,8 proc.

Szacunkowo w 2023 roku globalny rynek systemów elewacyjnych ma osiągnąć kwotę 360,5 mld dol., podaje w swoim raporcie firma Fact.MR. Rok wcześniej było to kwota 320 mld dol, zaś do końca roku 2033 wartość rynku ma wynieść 630 mld dol. Istotną rolę będzie odgrywać dokonująca się zmiana preferencji konsumentów, którzy coraz większy nacisk kładą na estetykę budynków. Drugą siłą napędową ma być zwiększanie wydatków na remonty. Analitycy zaznaczają też, że duży potencjał mają rynki w krajach rozwijających się, m.in. Chinach, Indiach czy Brazylii. Z kolei, jeśli chodzi o regiony, wiodący udział ma region Azji i Pacyfiku. Wynosi on 38 proc., zaś w okresie prognozy tempo wzrostu r/r ma osiągać 6 proc.

Przemysł w tych krajach nie jest w stanie zaspokoić rosnących potrzeb i w efekcie mają się one stać atrakcyjnym rynkiem eksportowym dla światowych producentów. Dotyczy to zarówno systemów fasadowych, jak też komponentów, takich jak np. szkło, okna i drzwi. Wśród kluczowych firm raport wymienia Saint-Gobain oraz NSG.

Fact.MR jako trend wskazuje coraz większą integrację fasad z zaawansowanymi technologiami fotowoltaicznymi, co również stanowi duży rynek dla wytwórców szkła budowlanego.

Zobacz również

Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę

Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę

Swisspacer w lipcu otworzył swoją nową międzynarodową siedzibę. Mieści się ona w miejscowości Lengwil w Szwajcarii.

Niemiecki Stürtz niewypłacalny

Niemiecki Stürtz niewypłacalny

Stürtz Maschinenbau GmbH, producent maszyn do produkcji okien z PVC, znalazł się w stanie niewypłacalności i przejdzie restrukturyzację. Pomimo trudności finansowych, firma będzie realizować zamówienia do połowy 2026 roku.

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.