Globalny rynek systemów fasadowych z tendencją wzrostową

Autor: |Data publikacji:

Wartość globalnego rynku systemów fasadowych ma w 2033 roku wynieść 630 mld dol, przy rocznym wzroście na poziomie 5,8 proc.

Szacunkowo w 2023 roku globalny rynek systemów elewacyjnych ma osiągnąć kwotę 360,5 mld dol., podaje w swoim raporcie firma Fact.MR. Rok wcześniej było to kwota 320 mld dol, zaś do końca roku 2033 wartość rynku ma wynieść 630 mld dol. Istotną rolę będzie odgrywać dokonująca się zmiana preferencji konsumentów, którzy coraz większy nacisk kładą na estetykę budynków. Drugą siłą napędową ma być zwiększanie wydatków na remonty. Analitycy zaznaczają też, że duży potencjał mają rynki w krajach rozwijających się, m.in. Chinach, Indiach czy Brazylii. Z kolei, jeśli chodzi o regiony, wiodący udział ma region Azji i Pacyfiku. Wynosi on 38 proc., zaś w okresie prognozy tempo wzrostu r/r ma osiągać 6 proc.

Przemysł w tych krajach nie jest w stanie zaspokoić rosnących potrzeb i w efekcie mają się one stać atrakcyjnym rynkiem eksportowym dla światowych producentów. Dotyczy to zarówno systemów fasadowych, jak też komponentów, takich jak np. szkło, okna i drzwi. Wśród kluczowych firm raport wymienia Saint-Gobain oraz NSG.

Fact.MR jako trend wskazuje coraz większą integrację fasad z zaawansowanymi technologiami fotowoltaicznymi, co również stanowi duży rynek dla wytwórców szkła budowlanego.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".