Grupa Glas Trösch właśnie podała, że chce kupić holenderską firmę Scheuten International. To przedsiębiorstwo, które uważa się za jednego z pięciu największych „niezależnych” producentów szyb w Europie.
Szwajcarska Grupa Glas Trösch, to współwłaściciel m.in. huty szkła Euroglas w Ujeździe, gdzie udziały ma również Arkadiusz Muś, właściciel PressGlassu. Firma poinformowała o tym, że chce kupić holenderską firmę Scheuten, producenta przede wszystkim szyb zespolonych. Zakład zaopatruje klientów głównie w Holandii, Belgii i w Niemczech, ale także w Wielkiej Brytanii, Rosji, Stanach Zjednoczonych czy na Bliskim Wschodzie. Scheuten ocenia, że jest jednym z pięciu największych niezależnych dostawców szkła w Europie. W 2016 r. firma miała obroty na poziomie 142 mln euro. Natomiast w 2017 r. firma została przejęta przez fundusz private equity: Value Enhancement Partners.
Transakcja zakupu holenderskiej firmy przez Glas Trösch jest obecnie badana przez urząd ds. konkurencji i Szwajcarzy czekają na zgodę, by dokończyć przejęcie. Kupione będą wszystkie zakłady produkcyjne, które znajdują się w Holandii, Belgii i w Niemczech.
Co ciekawe, Scheuten utworzył w 2016 r. firmę Scheuten Projects, podmiot, który powstał, by lepiej obsługiwać „rynek projektów”. Scheuten Projects zaledwie miesiąc temu, czyli 3 lutego kupił niemiecką firmę Okalux, dostawcę szkła tzw. funkcjonalnego i szyb zespolonych.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.