Framex inwestuje i stawia na rynek remontowy

Autor: |Data publikacji:

Framex po udanym sezonie 2022 stawia w tym roku na rynek remontowy i cały czas inwestuje w automatyzację produkcji. Firma niedawno dołączyła do Koalicji Termomodernizacji i przeszkoliła swoich pracowników z pozyskiwania dotacji w programie „Czyste Powietrze”.

Jak powiedzieli nam przedstawiciele firmy Framex, ubiegły rok był dla tego producenta udany. Dynamika wzrostu nie była tak duża jak w roku 2021, ale sprzedaż była wyższa o 8 proc. Rezultat ten udało się osiągnąć pomimo wielu wyzwań związanych z wojną w Ukrainie i rosnącymi cenami materiałów i energii.

Magdalena Goławska, właścicielka firmy Framex komentuje:

Nieprzewidywalność to najlepsze słowo, aby określić 2022 rok, ale trzeba się cofnąć także do roku 2021 i wybuchu pandemii koronawirusa. Rok 2021 był także nieprzewidywalny, jednak wtedy czynnikiem powodującym niepewność był w efekcie zachwiany łańcuch dostaw. Podsumowując te dwa lata – nasza branża nie odniosła spadków a wręcz przeciwnie, nazwałbym to czasem szalonego popytu. Każdy z inwestorów chciał dobrze ulokować swoje środki i wybierał, co jest zrozumiałe, nieruchomości.

Ten sezon w ocenie firmy Framex zapowiada się na trudniejszy pod względem handlowym. Dzieje się tak za sprawą inflacji, spadku zdolności kredytowych klientów oraz rosnących stóp procentowych, a to z kolei wpływa na spadającą liczbę rozpoczętych budów. Z tego powodu producent z województwa zachodniopomorskiego skupia się w tym sezonie na innych rynkach zbytu.

Magdalena Goławska, właścicielka firmy Framex:

W zaistniałej sytuacji postawiliśmy na rynek wymiany okien. Ucieszyła nas inicjatywa Koalicji Termomodernizacji. Cieszę się tym bardziej, że nie pamiętam w naszej branży takiej konsolidacji. Na początku marca firma Framex przystąpiła do tej inicjatywy a już dziś jesteśmy przygotowani, by obsłużyć klienta i wypełnić dla niego wniosek w WFOŚiGW. Z całą pewnością muszę stwierdzić, że rządowe wsparcie w programie „Czyste powietrze” jest szansą, by odwrócić negatywne trendy dla naszej branży.

Firma cały czas inwestuje. Niedawno uruchomiono w zakładzie produkcyjnym nowe centrum tnąco-obróbcze marki Schirmer, które zostało dostarczone przez firmę Urban. Nowa maszyna pozytywnie wpłynęła na wydajność produkcji i otworzyła producentowi drzwi do dalszych działań w zakresie automatyzacji. Jak poinformowała nas Magdalena Goławska, właścicielka firmy Framex, w tym roku udało się przedsiębiorstwu zakupić nową działkę inwestycyjną, a jeżeli warunki będą sprzyjające, rozpocznie się projektowanie nowej siedziby.

Framex to producent stolarki z PCW i ślusarki aluminiowej z siedzibą w miejscowości Morzyczyn pod Stargardem (woj. zachodniopomorskie). Firma posiada także certyfikat na produkcję stolarki ppoż. Producent jest aktywny na rynkach eksportowych – około 1/3 produkcji trafia przede wszystkim do Niemiec i krajów skandynawskich, ale firma realizowała też zamówienia nawet do tak egzotycznych dla polskiej stolarki krajów jak Indie. W 2018 r. producent wprowadził autorski system znakowania okien unikalnym kodem QR, który bardzo ułatwia serwisowanie produktów oraz obsługę klienta.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".