Fischer, dostawca m.in. systemów mocowań mechanicznych do stolarki, podał właśnie wyniki za miniony rok. Choć wyniki były gorsze niż w 2019 r. i tak zdaniem firmy przerosły oczekiwania.
Fischer w 2020 r. odnotował sprzedaż brutto w wysokości 872 mln euro w porównaniu do 887 w roku 2019 (oznacza to spadek o 1,7 proc.). Przedstawiciele firmy uważają, że osiągnięty wynik jest lepszy od założeń związanych z koronakryzysem na świecie. Jak podano, po uwzględnieniu różnic kursowych sprzedaż wyniosła 877 mln euro i była „dokładnie na poziomie z roku poprzedniego, po uwzględnieniu kursów walut”.
W dziale systemów zamocowań sprzedaż utrzymała się niemal na poziomie ubiegłorocznym. Na wielu z 38 rynków krajowych firma osiągnęła „ znaczący wzrost (dotyczy to również rynku niemieckiego). „Inne kraje w Europie i Azji, w tym Chiny, również zakończyły rok budżetowy 2020 pozytywnie” – czytamy w oświadczeniu firmy
Ze względu na niepewną sytuację na światowych rynkach w związku z pandemią koronawirusa oraz „niektórym nieprzyjaznym politycznie decyzjom, które utrudniają zrównoważony biznes”, Fischer nie podaje prognozy na bieżący rok finansowy.
W maju 2020 roku Fischer otworzył kampus innowacji (Fischer InnovationsCampus) tuż obok swojej siedziby w Tumlingen. Mieści on kilka start-upów, które wraz z innymi grupami pracowników generują nowe pomysły i innowacje. Kampus innowacji w bieżącym roku finansowym ma być stopniowo rozwijany w innych lokalizacjach firmy na świecie. Ponadto rozpocznie się produkcja w nowych spółkach w Wietnamie (systemy mocowania) oraz w Serbii (branża automotive).
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".