Fischer, dostawca m.in. systemów mocowań mechanicznych do stolarki, podał właśnie wyniki za miniony rok. Choć wyniki były gorsze niż w 2019 r. i tak zdaniem firmy przerosły oczekiwania.

Fischer w 2020 r. odnotował sprzedaż brutto w wysokości 872 mln euro w porównaniu do 887 w roku 2019 (oznacza to spadek o 1,7 proc.). Przedstawiciele firmy uważają, że osiągnięty wynik jest lepszy od założeń związanych z koronakryzysem na świecie. Jak podano, po uwzględnieniu różnic kursowych sprzedaż wyniosła 877 mln euro i była „dokładnie na poziomie z roku poprzedniego, po uwzględnieniu kursów walut”.
W dziale systemów zamocowań sprzedaż utrzymała się niemal na poziomie ubiegłorocznym. Na wielu z 38 rynków krajowych firma osiągnęła „ znaczący wzrost (dotyczy to również rynku niemieckiego). „Inne kraje w Europie i Azji, w tym Chiny, również zakończyły rok budżetowy 2020 pozytywnie” – czytamy w oświadczeniu firmy
Ze względu na niepewną sytuację na światowych rynkach w związku z pandemią koronawirusa oraz „niektórym nieprzyjaznym politycznie decyzjom, które utrudniają zrównoważony biznes”, Fischer nie podaje prognozy na bieżący rok finansowy.

W maju 2020 roku Fischer otworzył kampus innowacji (Fischer InnovationsCampus) tuż obok swojej siedziby w Tumlingen. Mieści on kilka start-upów, które wraz z innymi grupami pracowników generują nowe pomysły i innowacje. Kampus innowacji w bieżącym roku finansowym ma być stopniowo rozwijany w innych lokalizacjach firmy na świecie. Ponadto rozpocznie się produkcja w nowych spółkach w Wietnamie (systemy mocowania) oraz w Serbii (branża automotive).
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


