W trakcie zakończonych właśnie targów BUDMA odbyły konferencje prasowe dwóch czołowych firm naszej branży: Fakro i Deceunincka. Na obydwu mówiono o nowych produktach na sezon 2022, ale głównym przesłaniem było zaangażowanie firm w ochronę klimatu i zrównoważony rozwój.
Zielone Fakro
Nowosądeckie Fakro na całej Budmie występowało pod hasłem Go Green. Jest to nazwa strategii firmy, która zakłada, że do roku 2050 będzie ona neutralna klimatycznie. Przejawem takich działań jest nie tylko instalowanie fotowoltaiki na dachach hal w Nowym Sączu, nie tylko pozyskiwanie materiałów z certyfikowanych źródeł, ale też nowe produkty przyczyniające się do oszczędzania energii. Najnowszym jest seria okien dachowych o nazwie GreenView reklamowana jako nowe okna na nowe czasy. Zmieniona konstrukcja ramy oraz pakiet szybowy P50 pozwalają tym oknom osiągać parametr Uw=1,0 W/m2K, a po zastosowaniu kołnierza Thermo obniżyć go nawet do wartości 0,9. Pakiet szybowy składa się z zewnętrznej szyby hartowanej oraz wewnętrznej szyby przeciwwłamaniowej w klasie P2A. Dodatkowym wyposażeniem jest automatyczny nawiewnik oraz podnoszący bezpieczeństwo system topSafe. Osłony okien GreenView oferowane są w standardzie w kolorze antracytowym, a w sprzedaży dostępne będą już w II połowie roku.
Deceuninck z recyclingiem
O swojej ofercie na sezon 2022 opowiadał również dyr. Federowicz i Krzysztof Kalita na konferencji Deceunincka. Oni także pokazali produkty energooszczędne, które w tym sezonie będą szczególnie promowane. Na czoło wysuwa się tu rozwiązanie tarasowe LegendSlide, o współpczynniku Uw=0,77 W/m2K i ciężarze skrzydła do 150 kg, kompatybilne z całą platformą Elegant. Prawdziwą jednak nowością tej konferencji była informacja o planach budowy nowego zakładu recyclingu pvc, bliźniaczego do już istniejącego w Belgii. Nie podjęto jeszcze decyzji o jego lokalizacji, ale pod uwagę brane są tylko Niemcy lub Polska. Taki zakład wymagać będzie zorganizowania systemu zbiórki odpadów okiennych, więc od powodzenia takich działań zależeć będzie zapewne decyzja lokalizacyjna.
Obydwie konferencje prasowe firm branży stolarki zawierały wątek szansy jakie przed naszymi firmami tworzy polityka Zielonego Ładu (nie mylić z Polskim Ładem!). Zdaniem prelegentów do roku 2030 stolarka okienno-drzwiowa wymieniona zostanie w 35 milionach europejskich budynków. Fundusze jakie zostaną na ten cel przeznaczone sięgną niemal 300 mld euro. To duży tort do podziału, ale sięgną po niego tylko te firmy, które troszczyć się będą o ekologię, o ochronę klimatu i wdrożą u siebie politykę zrównoważonego rozwoju. Niektóre, jak widać, już ją wdrażają.
Tagi
DeceuninckElegantEuropejski Zielony ŁadFakroGoGreenGreenViewLegendSlideokna dachoweokna PVCrecycling pvcZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".