Lubuski producent okien i drzwi z PCW i aluminium, firma AM Okna, dokonała zakupu nowej hali fabrycznej, która posłuży do wdrożenia wysoce zautomatyzowanej produkcji. Otwarcie fabryki planowane jest na początek przyszłego roku.
Jak przekazał nam Jarosław Szymkowiak, prezes zarządu firmy, dotychczasowa (oddana do użytku w 2015 roku) fabryka AM Okien ma powierzchnię ok. 2,1 tys. mkw. Nowa, sąsiadująca z dotychczasową, hala produkcyjna to dodatkowe ok. 5,7 tys. mkw, na które przeniesie się dział produkcji okien PCW, a dotychczasowa przestrzeń będzie zagospodarowana w całości pod produkcję okien aluminiowych. Automatyzacja produkcji jest odpowiedzią na doskwierający branży brak rąk do pracy.
Większość okien produkowanych na nowej powierzchni przeznaczona będzie na eksport, który już teraz stanowi ok. 80 proc. sprzedaży AM Okien. Odbiorcami są przede wszystkim Niemcy, ale także inne kraje UE, USA czy Kanada.
Jak tłumaczy Jarosław Szymkowiak, eksport jest dla firmy atrakcyjnym rozwiązaniem z uwagi na większą siłę nabywczą zachodnich rynków i wyższe niż w Polsce ceny okien. Zwłaszcza Niemcy, z racji geograficznego położenia województwa lubuskiego, a także dynamiczny rynek budowlany w tym kraju, są dla firmy naturalnym kierunkiem zbytu. Według obserwacji pana Jarosława, w Niemczech buduje się więcej i w trybie ciągłym, podczas gdy w Polsce inwestycje przebiegają falowo, nie gwarantując stałego przypływu pieniędzy.
Firma nie porzuca jednak rodzimego rynku i w przyszłym roku zamierza rozwijać także sprzedaż w Polsce. Jarosław Szymkowiak zdradza, że przedsiębiorstwo przede wszystkim stawia na umowy z deweloperami które co prawda gwarantują niższą marżę, ale gwarantują większą ciągłość i stabilność sprzedaży.
Jaki będzie kolejny krok AM Okien? Firma pracuje nad wdrożeniem sprzedaży e-commerce, przede wszystkim B2B. Pan Jarosław wspomniał, że widzi przykłady takich działań u swoich dystrybutorów w Niemczech.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".