Czeka nas rekordowy poziom niewypłacalności firm. Euler Hermes spodziewa się, że za kilka miesięcy bardzo dużo firm ogłosi niewypłacalność.
Euler Hermes oszacował, że największy problem z wypłacalnością globalnie pojawi się na przełomie 2020 i 2021 r. Firma przyznała, że COVID-19 stworzył bombę zegarową dotyczącą niewypłacalności. Najwięcej, bo dwie trzecie krajów doświadczy kłopotów finansowych jeszcze w tym roku, natomiast część krajów europejskich, w tym Polska, Niemcy, Francja czy Wielka Brytanie zostanie dotkniętych wypłacalnością na początku 2021 r.
Największe problemy czekają firmy w Stanach Zjednoczonych – wskaźnik niewypłacalności do 2021 r. w porównaniu do 2019 r. wynosi +57 proc. Także inne, duże państwa zanotują spory wzrost niewypłacalności – w Brazylii ten wskaźnik to +45 proc., a w Chinach: +40 proc. Jeśli chodzi o Polskę, to eksperci policzyli, że wskaźnik niewypłacalności wyniesie +24 proc.
Te dane mogą ulec modyfikacji. Wiele zależy od tego, jaką politykę wspierania przedsiębiorców poprowadzą poszczególne państwa. Wczesne wycofanie się z dotowania firm może zwiększyć wskaźnik niewypłacalności nawet o 10 punktów procentowych. Czy kryzys dotknie także przedsiębiorstwa z branży stolarki otworowej? Obecnie na rynku panuje umiarkowany optymizm ze względu na dobre wyniki ze sprzedaży od czerwca. Jednak wielu menadżerów obawia się pogorszenia sytuacji na rynku na początku 2021 r.

Zobacz również
Grupa IFN liczy w tym sezonie na rynek remontowy
Grupa IFN odnotowała około dwucyfrowy wzrost przychodów w sezonie 2022. Na uwagę zasługuje dynamiczny wzrost firmy Neuffer, która w grupie specjalizuje się na sprzedaży stolarki online. W tym roku austriacka spółka liczy na rozwój rynku remontowego.
MFO odczuwa spadek koniunktury w budownictwie
MFO podsumował pierwszy kwartał pod względem finansowym. Firma odnotowała znaczący spadek wartości przychodów ze sprzedaży.
ML System zakończył kwartał dwoma patentami na szyby
ML System podliczył wyniki handlowe z I kwartału. Firma odnotowała spadek wartości przychodów ze sprzedaży.