Czeka nas rekordowy poziom niewypłacalności firm. Euler Hermes spodziewa się, że za kilka miesięcy bardzo dużo firm ogłosi niewypłacalność.
Euler Hermes oszacował, że największy problem z wypłacalnością globalnie pojawi się na przełomie 2020 i 2021 r. Firma przyznała, że COVID-19 stworzył bombę zegarową dotyczącą niewypłacalności. Najwięcej, bo dwie trzecie krajów doświadczy kłopotów finansowych jeszcze w tym roku, natomiast część krajów europejskich, w tym Polska, Niemcy, Francja czy Wielka Brytanie zostanie dotkniętych wypłacalnością na początku 2021 r.
Największe problemy czekają firmy w Stanach Zjednoczonych – wskaźnik niewypłacalności do 2021 r. w porównaniu do 2019 r. wynosi +57 proc. Także inne, duże państwa zanotują spory wzrost niewypłacalności – w Brazylii ten wskaźnik to +45 proc., a w Chinach: +40 proc. Jeśli chodzi o Polskę, to eksperci policzyli, że wskaźnik niewypłacalności wyniesie +24 proc.
Te dane mogą ulec modyfikacji. Wiele zależy od tego, jaką politykę wspierania przedsiębiorców poprowadzą poszczególne państwa. Wczesne wycofanie się z dotowania firm może zwiększyć wskaźnik niewypłacalności nawet o 10 punktów procentowych. Czy kryzys dotknie także przedsiębiorstwa z branży stolarki otworowej? Obecnie na rynku panuje umiarkowany optymizm ze względu na dobre wyniki ze sprzedaży od czerwca. Jednak wielu menadżerów obawia się pogorszenia sytuacji na rynku na początku 2021 r.

Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.