Euler Hermes zapowiada ciszę przed burzą

Autor: |Data publikacji:

Czeka nas rekordowy poziom niewypłacalności firm. Euler Hermes spodziewa się, że za kilka miesięcy bardzo dużo firm ogłosi niewypłacalność.

Euler Hermes oszacował, że największy problem z wypłacalnością globalnie pojawi się na przełomie 2020 i 2021 r. Firma przyznała, że COVID-19 stworzył bombę zegarową dotyczącą niewypłacalności. Najwięcej, bo dwie trzecie krajów doświadczy kłopotów finansowych jeszcze w tym roku, natomiast część krajów europejskich, w tym Polska, Niemcy, Francja czy Wielka Brytanie zostanie dotkniętych wypłacalnością na początku 2021 r.

Największe problemy czekają firmy w Stanach Zjednoczonych – wskaźnik niewypłacalności do 2021 r. w porównaniu do 2019 r. wynosi +57 proc. Także inne, duże państwa zanotują spory wzrost niewypłacalności – w Brazylii ten wskaźnik to +45 proc., a w Chinach: +40 proc. Jeśli chodzi o Polskę, to eksperci policzyli, że wskaźnik niewypłacalności wyniesie +24 proc.

Te dane mogą ulec modyfikacji. Wiele zależy od tego, jaką politykę wspierania przedsiębiorców poprowadzą poszczególne państwa. Wczesne wycofanie się z dotowania firm może zwiększyć wskaźnik niewypłacalności nawet o 10 punktów procentowych. Czy kryzys dotknie także przedsiębiorstwa z branży stolarki otworowej? Obecnie na rynku panuje umiarkowany optymizm ze względu na dobre wyniki ze sprzedaży od czerwca. Jednak wielu menadżerów obawia się pogorszenia sytuacji na rynku na początku 2021 r.

Euler Hermes: Zmiana liczby niewypłacalności w roku 2021 (poziom w roku 2021 w porównaniu z rokiem 2019 w %)

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.