Po niemal 50 latach od założenia warsztatu stolarskiego w Gościeradowie, rodzinna firma Kozłowskich umacnia się w czołówce polskich producentów drzwi. Wciąż inwestuje w bazę produkcyjną, a do roku 2027 wybuduje zautomatyzowany magazyn i centrum badawczo-rozwojowe.
Jeden z liderów segmentu drzwi, lubelska firma Erkado, podjęła nową inwestycję w budowę centrum badawczo -rozwojowego oraz zautomatyzowanego magazynu w Gościeradowie, w powiecie kraśnickim. Obydwie realizacje powstaną do roku 2027 i pochłoną w sumie prawie 145 mln zł. W centrum B+R, na które Erkado wyda 90 mln zł, powstawać mają nowe modele drzwi i nowe rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe. Badania będą tutaj przeprowadzane w skali laboratoryjnej i półprzemysłowej. Dzięki temu, że centrum powstaje na terenie Tarnobrzeskiej SSE, firma odebrała właśnie decyzję o wsparciu publicznym w postaci zwolnienia z podatku CIT.
Erkado posiada dzisiaj trzy zakłady produkcyjne i hale magazynowe: w Gościeradowie, w Chwałowicach oraz w Radomiu. Tradycyjnie od lat produkuje drewniane drzwi wewnętrzne, a latem ub. roku uruchomiła zakład produkcji drzwi stalowych w Gościeradowie. W Radomiu w hali o pow. 11 tys. mkw. produkowane są drzwi ramiakowe. Firma powstała w roku 1976 jako działalność gospodarcza obecnego prezesa, Zbigniewa Kozłowskiego. W minionym roku obroty firmy sięgnęły niemal 400 mln zł, a duży udział w tym miał eksport. Erkado wysyła swoje produkty już do 30 krajów na całym świecie.
Zobacz również
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.


