Eksport polskiej stolarki do Francji nadal rośnie

Autor: |Data publikacji:

Eksport polskiej stolarki do Francji był w 2020 roku wyższy niż sezon wcześniej. To dla naszej branży drugi najważniejszy rynek sprzedaży zagranicznej.

W 2020 roku polscy producenci stolarki sprzedali we Francji okna i drzwi o wartości 246 mln euro. Biorąc pod uwagę fakt, że w 2019 roku eksport do tego kraju wyniósł 232 mln euro, oznacza to wzrost na poziomie 6,8 proc.

Francja umocniła się tym samym na pozycji drugiego największego rynku zbytu dla polskiej stolarki. Polskie firmy sprzedają tu głównie stolarkę z PCW (jej wartość wyniosła 131 mln euro). Na drugim miejscu jest stolarka drewniana (58 mln euro), a następnie ślusarka aluminiowa (41 mln euro). Na czwartym miejscu sklasyfikowana jest ślusarka stalowa, a wartość jej sprzedaży wyniosła 16 mln euro.

W roku 2004 roku, czyli w roku wejścia Polski do Unii Europejskiej, polskie firmy wyeksportowały do Francji stolarkę o wartości niecałych 17 mln euro. Rok 2010 zakończył się sprzedażą na poziomie 68 mln euro. Pierwszym sezonem, w którym udało się przekroczyć 100 mln euro był rok 2013 (112,4 mln euro).

Więcej na temat eksportu do Francji, jak i o innych zagranicznych rynkach będą mogli Państwo przeczytać w nadchodzącym Forum International, które zostanie wydane w dwóch językach – angielskim i francuskim. Wydawnictwo połączone będzie z sierpniowym wydaniem Forum Branżowego. Forum International stanowi pigułkę wiedzy o polskim rynku stolarki, przydatnej zarówno dystrybutorom, jak i przedsiębiorcom w Europie. Zaplanowano dystrybucję tego wydania we Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii, Szwecji, Norwegii i Danii (wysyłka imienna do salonów okienno-drzwiowych, biur PAIH, ambasad RP,  konsulatów) oraz na imprezach targowych (Equipbaie-Métalexpo we Francji, Fit Show w Wielkiej Brytanii, Bygg Reis Deg w Norwegii, Batibouw w Belgii). ISTNIEJE JESZCZE MOŻLIWOŚĆ ZAMIESZCZENIA REKLAM W TYM WYDANIU FORUM INTERNATIONAL. ZAINTERESOWANYCH PROSIMY O KONTAKT – REKLAMA@FORUMBRANZOWE.COM  

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".