Eksport drzwi zwiększył się o 1/4!

Red.: PG |Data publikacji: 2021-06-07

Jak wynika z danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych, I kwartał 2021 roku był bardzo udany dla polskich producentów drzwi. Dynamika wzrostu była w tym okresie bardzo wysoka, a w marcu przekroczyła aż 50 proc.!

Od stycznia do marca 2021 roku wyeksportowano z Polski 1,23 mln sztuk drzwi. Oznacza to wzrost dynamiki eksportu o 26,7 proc. w porównaniu do I kwartału 2020 roku. Jest to kontynuacja wysokiej dynamiki wzrostu eksportu z II półrocza 2020 roku, która również wynosiła ok. 27 proc. Najlepszy w pierwszym kwartale okazał się marzec, w którym dynamika przekroczyła aż 50 proc.!

Ponad 80 proc. eksportu z Polski stanowi segment drzwi drewnianych. Na drugim miejscu są drzwi metalowe, a na trzecim drzwi z PCW.

Jakie są powody wzrostu eksportu drzwi w I kwartale 2021 roku? Na pytanie to odpowiadają Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”. Zachęcamy do wysłuchania!

Plusy, minusy #9 – polski rynek fasad

Więcej danych o polskim eksporcie drzwi można przeczytać w przygotowanym przez CAB biuletynie kwartalny „Okna i drzwi”. To publikowane cztery razy w roku opracowanie, w którym Centrum Analiz Branżowych analizuje dane dotyczące produkcji, eksportu oraz importu w ujęciu ilościowym. Prenumeratorzy biuletynów otrzymują wyniki dla stolarki okiennej (w podziale na okna z PCW, drewniane, metalowe) oraz drzwiowej (w podziale na drzwi, drewniane, metalowe oraz z PCW). Opracowania pomagają śledzić bieżące zmiany na rynku i analizować dynamikę zmian w poszczególnych segmentach rynku stolarki. Więcej na temat biuletynów TUTAJ.

 

 

Zobacz również

Nowe Centrum Badawczo-Rozwojowe Deforu

Nowe Centrum Badawczo-Rozwojowe Deforu

Defor planuje zbudowanie Centrum Badawczo-Rozwojowego. Będzie się tam znajdowało m.in. laboratorium do badania fasad.

Vikking wzmacnia dział handlowy

Vikking wzmacnia dział handlowy

Od początku czerwca 2021 roku Mateusz Pniak obejmuje stanowisko regionalnego managera sprzedaży na terenie południowej Polski. Do zadań nowego pracownika będzie należało promowanie marki VIKKING jako producenta drzwi kompozytowych oraz okien o unikalnej strukturze Real Wood.  

AGC sprzedaje swoje zakłady w USA

AGC sprzedaje swoje zakłady w USA

AGC sprzedaje trzy fabryki produkujące szkło budowlane w USA. Nabywcą jest Cardinal, wartość transakcji t 450 mln dol.

1