Włodarze Raciborza bardzo wysoko ocenili koncepcję firmy Eko-Okna na zagospodarowanie placu Długosza w centrum miasta. Miałby tam powstać wielofunkcyjny budynek, a wartość inwestycji szacowana jest na ponad 100 milionów złotych. Firma rozwija też eksport na wschód.
Dariusz Polowy, prezydent Raciborza, ogłosił, że nie ma formalnych przeszkód na ogłoszenie przetargu na sprzedaż placu Długosza i zbudowania tam obiektu, który został zaproponowany niedawno przez Eko-Okna (więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ). Oznacza to oczywiście, że w przetargu mogą wziąć udział również inne podmioty, ale koncepcja największego producenta okien w Polsce wydaje się być w tym przypadku faworytem. Włodarze podkreślają bowiem, że zaproponowany budynek łączy ambicje inwestora z funkcją miastotwórczą.
W kolejnym etapie miasto chce podjąć uchwałę o sprzedaży placu oraz podjąć rozmowy z firmą z Kornic, by pogodzić potrzeby prywatnego inwestora z interesami gminy. W czterobryłowym budynku przewidziano parking dla 300 samochodów, lokale handlowo-usługowe, gastronomiczne, sale sportowe, audytorium i mieszkania, a także showroom Eko-Okien oraz szkołę wraz z zapleczem badawczym.
Firma Eko-Okna poczyniła ostatnio kroki, by rozwinąć eksport na rynkach wschodnich. Andrzej Mieleszko to osoba, która będzie od teraz odpowiedzialna za rozwój sprzedaży w tym regionie i z którego inicjatywy z początkiem marca otwarto salon firmowy w Suwałkach. W związku z powyższymi planami Mieleszko wziął udział w imieniu Eko-Okien w targach budowlanych Māja House I 2019 w Rydze na Łotwie. Na dniach mają też zostać uruchomione kolejne wersje językowe strony internetowej firmy (litewska, łotewska, estońska).
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".