Eko-Okna nie będą finansowały obwodnicy Raciborza

Red.: |Data publikacji:

Eko Okna wycofały się z projektu budowy obwodnicy Raciborza. Firma miała dołożyć do budowy ok. 50 mln zł.

Eko-Okna zaangażowało się w budowę północno-zachodniej obwodnicy Raciborza już w zeszłym roku. Trasa miała omijać miasto i ułatwić skomunikowanie fabryki stolarki w Kornicach. Jednak pod koniec czerwca tego roku producent wycofał się z projektu, mając zastrzeżenia do przebiegu trasy. Eko-Okna miało dołożyć do budowy około 47,95 mln zł, była to część wkładu własnego samorządu, który do inwestycji miał dołożyć 50 tys. zł. Z kolei dotacja z rządowego Funduszu Rozwoju Dróg miała wynieść 72 mln zł.

Obecnie samorządy muszą znaleźć brakujące niemal 50 mln zł, w przeciwnym wypadku rządowa dotacja przepadnie. Projekt miał rozłożone finansowanie na kilka lat, od 2023 do 2027 r. Jak informują lokalne media, m.in. Nasz Racibórz czy Radio Vanessa, Eko-Okna oceniły, że ostatecznie zaproponowana trasa przebiegu obwodnicy nie zapewni rozwiązania problemów komunikacyjnych w regionie. Firma wyliczyła swoje zarzuty wobec aktualnego projektu w piśmie do Grzegorza Swobody, starosty raciborskiego. Generalnie Eko-Okna chcą, by trasa była dłuższa, jednak to oznacza, że wzrośnie także koszt budowy o kilkadziesiąt milionów. Tych pieniędzy niestety brakuje. Więcej na ten temat można przeczytać na portalu naszraciborz.pl.

Jednocześnie Fundacja Nasze Dzieci z Kornic, związana z Eko-Oknami, rozpoczęła kolejną kampanię na billboardach. Tym razem informuje o mniejszej liczbie dzieci rodzących się w Polsce. Na plakacie pojawia się pytanie: „Gdzie są TE dzieci?” i padają cyfry o liczbie narodzonych dzieci w rodzinach w latach 50-tych, 80-tych i dziś. Jak przypomina portal Wirtualne Media, podobna kampania społeczna na bilbordach z hasłem „Kochajcie się mamo i tato” kosztowała ponad 5 mln zł. Plakaty zawisły w 2021 r. Była to jedna z kilku akcji reklam społecznych przeprowadzonych przez fundację z Kornic i Eko-Okna w ostatnich latach.

Zobacz również

Fakro zmniejszyło produkcję o 30 proc.

Fakro zmniejszyło produkcję o 30 proc.

Fakro boleśnie odczuwa spadek koniunktury na rynku budowlanym. Mniejsza ilość zamówień powoduje, że firma nie ma obecnie pracy dla wszystkich pracowników.

W wakacje wystrzelił popyt na pergole

W wakacje wystrzelił popyt na pergole

Jak poinformowała nas firma Sun Winner, w okresie letnim znacznie zwiększyła się dynamika hurtowej sprzedaży pergoli. Przedsiębiorstwo z Łomży zakłada, że w tym roku uda mu się znacznie poprawić wyniki w porównaniu z sezonem 2021.

Mecenasi Sportu finiszują 14 sierpnia

Mecenasi Sportu finiszują 14 sierpnia

W ostatnim tygodniu naszego konkursu Mecenas Sportu na fotelu absolutnego lidera rozsiadł się zawierciański klub siatkówki Aluronu. Kibice tej drużyny oddali niemal 3 700 głosów.

1