Eko-Okna nie będą finansowały obwodnicy Raciborza

Autor: |Data publikacji:

Eko Okna wycofały się z projektu budowy obwodnicy Raciborza. Firma miała dołożyć do budowy ok. 50 mln zł.

Eko-Okna zaangażowało się w budowę północno-zachodniej obwodnicy Raciborza już w zeszłym roku. Trasa miała omijać miasto i ułatwić skomunikowanie fabryki stolarki w Kornicach. Jednak pod koniec czerwca tego roku producent wycofał się z projektu, mając zastrzeżenia do przebiegu trasy. Eko-Okna miało dołożyć do budowy około 47,95 mln zł, była to część wkładu własnego samorządu, który do inwestycji miał dołożyć 50 tys. zł. Z kolei dotacja z rządowego Funduszu Rozwoju Dróg miała wynieść 72 mln zł.

Obecnie samorządy muszą znaleźć brakujące niemal 50 mln zł, w przeciwnym wypadku rządowa dotacja przepadnie. Projekt miał rozłożone finansowanie na kilka lat, od 2023 do 2027 r. Jak informują lokalne media, m.in. Nasz Racibórz czy Radio Vanessa, Eko-Okna oceniły, że ostatecznie zaproponowana trasa przebiegu obwodnicy nie zapewni rozwiązania problemów komunikacyjnych w regionie. Firma wyliczyła swoje zarzuty wobec aktualnego projektu w piśmie do Grzegorza Swobody, starosty raciborskiego. Generalnie Eko-Okna chcą, by trasa była dłuższa, jednak to oznacza, że wzrośnie także koszt budowy o kilkadziesiąt milionów. Tych pieniędzy niestety brakuje. Więcej na ten temat można przeczytać na portalu naszraciborz.pl.

Jednocześnie Fundacja Nasze Dzieci z Kornic, związana z Eko-Oknami, rozpoczęła kolejną kampanię na billboardach. Tym razem informuje o mniejszej liczbie dzieci rodzących się w Polsce. Na plakacie pojawia się pytanie: „Gdzie są TE dzieci?” i padają cyfry o liczbie narodzonych dzieci w rodzinach w latach 50-tych, 80-tych i dziś. Jak przypomina portal Wirtualne Media, podobna kampania społeczna na bilbordach z hasłem „Kochajcie się mamo i tato” kosztowała ponad 5 mln zł. Plakaty zawisły w 2021 r. Była to jedna z kilku akcji reklam społecznych przeprowadzonych przez fundację z Kornic i Eko-Okna w ostatnich latach.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".